TOP 19 przekąsek dla graczy wideo: co jeść żeby wygrać

TOP 19 przekąsek dla graczy wideo: co jeść żeby wygrać

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Zdarzyło się to każdemu z nas - jesteśmy w trakcie intensywnej sesji gry, zaczynamy odczuwać głód i po prostu musimy natychmiast coś zjeść, abyśmy mogli kontynuować grę dalej. Oto lista przekąsek do gier wideo, które dostarczą organizmowi gracza niezbędnej energii. Energii, która podtrzyma pracę mózgu i sprawność kciuków. Oto 19 absolutnych przekąskowych must-have dla pasjonata gier wideo. 

Na wstępie bądźmy szczerzy. Jadłospis gracza wyklucza wszystko, co wymaga użycia łyżki, widelca i noża. Najlepsze są przekąski typu finger foods, czyli takie do wzięcia w palce, dłoń, czy inne grabie. 

Nim zaczniesz zagłębiać się w dietę wspomagającą pracę mózgu gracza i stosować jej wskazówki przygotuj serwetki. Zawsze powinieneś mieć pod ręką serwetki, również mokre chusteczki, np. te przeznaczone do pielęgnacji małego dziecka. Nie ma przecież nic gorszego niż ślizgające się od tłuszczu palce na padzie, gdy właśnie musisz zastrzelić tego gościa w krzakach. 

 

 

1. Woda

Woda to klucz do sukcesu. Wiem, trzeba będzie po wypiciu wody opróżnić pęcherz. Chwilowa przerwa jest lepsza niż odwodnienie, które może się skończyć długimi wakacjami od konsoli. Jeszcze lepsze od zwykłej wody będzie woda smakowa z dodatkiem owoców i ziół.

Zobacz: Jak zrobić odstresowującą i nawilżającą wodę smakową z ananasem i melisą

 

 

2. Pizza

Pizza to dobre źródło energii. Możesz ją upiec od podstaw. Możesz wykorzystać gotowe blaty. Możesz posiłkować się mrożoną ze sklepu. Lub po prostu zamówić. Wybór należy do ciebie.

Wypróbuj: Jak zrobić włoską pizzę - oryginalny przepis  lub Deep pizza w stylu Chicago - gruba i sycąca

 

3. Czipsy

Czipsy to mnóstwo kalorii, tłuszczu i soli. Wybieraj te zdrowsze, pełnoziarniste lub warzywne. Dostarczą kalorii, których tak potrzebujesz, bez ryzyka odwodnienia ze względu na wysokie spożycie soli. Ale to najprostszy sposób na szybkie zaspokojenie potrzeb twojego mózgu. 

Zobacz: Talarki ziemniaczane z piekarnika - zdrowo i pysznie lub Chipsy z pietruszki - zdrowe i sycące

 

 

4. Nuggetsy z kurczaka

Nuggetsy, swojskie nugetsy, czyli kurczakowe kąski panierowane i smażone w głęboki tłuszczu to dobre źródło białka. Są małe, praktycznie na dwa kęsy. Albo na jeden, jeśli ktoś jest łapczywy. Można je zrobić samemu wcześniej, planując grę. Można kupić mrożone i tylko usmażyć. Jeśli dodasz do nich sos z kremowego twarożku i surowe warzywa w kawałkach - otrzymujesz pełnowartościowy posiłek. 

Wypróbuj koniecznie: Nuggetsy z filetu drobiowego z piekarnika albo Nuggetsy z mielonego mięsa drobiowego - tanio i smacznie

 

5. Napoje energetyzujące

Kawa, herbata, yerba mate. Tyle w temacie. Wszystkie zawierają różne formy naturalnego pobudzacza. A gotowe napoje energetyczne? Cóż... Zniszczą twoje narządy wewnętrzne, ale przez parę chwil będziesz w szczytowej formie. 

Zobacz: Kawa parzona na zimno - podwójna dawka kofeiny lub Herbata po indyjsku: pobudzająca i mocna

 

 

6. Napoje typu cola

Niszczą nasze zęby, dewastują żołądek. Działają jak pozytywne placebo. Wierzymy, że nas pobudzają. W tym ich siła.

Colę lepiej wykorzystaj w inny sposób: Ciasto z colą - puszyste i pyszne lub Pieczone żeberka w coli

 

7. Frytki

Frytki to klasyka. Zamiast je smażyć, wystarczy upiec i już trochę oszczędzimy sterane serce gracza. Do tego keczup lub sos jogurtowy i gotowe.

Wypróbuj: Domowe frytki lub  Dietetyczne frytki z dyni

 

 

8. Krakersy

Węglowodany i tłuszcze, czyli energia w czystej postaci. Nie brudzą rąk, łatwo strzepnąć okruchy z palców. Nie trzeba ich podgrzewać. Najlepiej kupować te pełnoziarniste. Dłużej sycą.

Zobacz jak zrobić: Krakersy serowe

 

9. Nachosy

Nie myślę o samych chipsach z kukurydzianej tortilli, ale o pełnokrwistej przekąsce. Ze smażonym mięsem mielonym, chili, stopionym serem i jogurtem. Powalane palce zawsze zdążysz wytrzeć w serwetkę (patrz wyżej). Ale same naczosy też nie są do pogardzenia. 

Spróbuj: Domowe nachosy z serem i czosnkiem

 

10. Paluszki i precelki

Uspokajają. Tak, chrupanie paluszków i precelków koi nerwy. I te węglowodany! Od razu jesteś syty i zadowolony. Wybieraj te pełnoziarniste, jeśli masz trochę oleju w głowie i nie chcesz skończyć rozgrywek przed 30-tką. Albo upiecz sam. To nie jest trudne.

Wypróbuj przepis na: Domowe paluszki słone

 

 

11. Skrzydełka z KFC

Brudzą palce. Właściwie do ich jedzenia potrzebujesz dwóch rąk. Praworęczni powinni ćwiczyć umiejętność donoszenia skrzydełek do ust lewą ręką. Leworęczni odwrotnie. Możesz zamówić, ale po co gdy sam przygotujesz je szybko i to w ilościach hurtowych. Jeśli się przyłożysz, będziesz grał na nich całą noc. 

Zobacz mniej brudzące: Pieczone skrzydełka panierowane lub „Skrzydełka” z kalafiora w stylu Buffalo Wings

 

12. Kanapka z szynką

Najlepiej smakuje, gdy ją przyrządzi ktoś inny. Ale jak nikogo nie ma, to sami też się obsłużymy. Jeśli chcesz by dłużej była świeża, posmaruj chleb majonezem, zamiast szynki weź kiełbasę krakowską, a pomidora zastąp marynowanym ogórkiem. Jeśli nie chcesz stracić ostrości widzenia, chleb smaruj masłem, pomidory i sałatę wybieraj z tych fioletowych lub jeszcze ciemniejszych. 

Wypróbuj również: Kanapka klubowa z pieczonym indykiem lub Kanapka Elvisa Presleya

 

13. Śliwki w czekoladzie

Suszone śliwki zapewnią nam prawidłową perystaltykę jelit, mimo wielogodzinnego siedzenia. Czekolada to najlepszy dostawca energii. I przyjemności.

Zobacz jak zrobić: Śliwki w czekoladzie domowym sposobem

 

 

14. Czekolada

Czekolada zawsze powinna leżeć w zasięgu twoich rąk. Również ta płynna. Przyda się na pocieszenie, gdy cię zbanują. 

Wypróbuj: Czekolada do picia z chili - płynne szczęście

 

15. Nutella

Czekoladowo-orzechowy krem natychmiast poprawia komfort ciała. Niestety brudzi. Dlatego trzeba przynieść ze słoikiem również łyżeczkę. No i przydadzą się nasączone chusteczki. 

Spróbuj koniecznie: Domowa nutella z daktyli, kakao i orzechów

 

 

16. Delicje

Biszkopt - węglowodany, czekolada - tłuszcze, pomarańczowa galaretka - czysta przyjemność. Jeśli szybko doniesiesz je do ust, to nawet nie zdążysz ubrudzić palców.

Zobacz przepis na: Domowe delicje bezglutenowe

 

 

17. Orzeszki

Prażone orzeszki to skondensowane tłuszcze i węglowodany. Wybieraj te bez dodatku soli lub przygotuje je sam. 

Wypróbuj kuszącą alternatywę z dodatkiem cukru: Orzechy w karmelu

 

18. Kisiel 

Kubek ciepłego kisielu o północy nie jednego gracza postawił na nogi. Cukier natychmiast karmi mózg. Ciepło rozgrzewa żołądek ściśnięty emocjami. Jeśli dodasz do niego trochę świeżych borówek, mrożonych jagód, czy truskawek, to dostarczysz porcji zdrowia dla swoich oczu. 

Zobacz: Jak zrobić domowy kisiel

 

19. Pączek

Pączek, albo trzy pączki... Jeszcze lepiej pięć pączków to dawka kalorii na całą wielogodzinną rozgrywkę. Jeśli dodasz do tego kubek mocnej kawy zostaniesz mistrzem. 

Zamiast dużego pączka oblanego lukrem coś na jeden ząb: Mini pączki cytrynowe

Zestawienie opracowała Adrianna Stawska-Ostaszewska na podstawie własnych doświadczeń podczas gier: Fortnite, CS:GO, League of legends, Human Fall Flat.

Ocena: 5