20 pomysłów na przekąski dozwolone podczas diety

20 pomysłów na przekąski dozwolone podczas diety

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Podczas diety odchudzającej nie trzeba rezygnować z małych przekąsek, ważne jednak, zeby wybierać je mądrze.

Gdy jesteś w trakcie odchudzania i ograniczasz posiłki, często nachodzi cię ochota na małą przegryzkę, która zagłuszy uczucie głodu. Oto 20 pomysłów na przekąski, które są dozwolone nawet podczas diety.

  • Baby carrots w hummusie:
    10 małych marchewek (tzw. baby carrots) z dwiema łyżkami hummusu.

  • Pistacje:
    Dwie garści pistacji (około 25 orzechów).

  • Krakersy z serem:
    Pięć siedmioziarnistych krakesrów zanurz w serze o obniżonej zawartości tłuszczu.

  • Serowe pomidory:
    Dwa pieczone pomidory pokrój i posyp parmezanem.

  • Bataty w curry:
    Jednego średniego słodkiego ziemniaka gotuj przez sześć minut w kuchence mikrofalowej, a potem rozgnieć go i wymieszaj z jedną łyżeczką curry. Posyp solą i pieprzem.

  • Jajko z guacamole:
    Przekrój na pół jajko na twardo, usuń żółtko i wypchaj pustą przestrzeń dwiema łyżkami meksykańskiego sosu guacamole (salsa przyrządzana na bazie awokado z dodatkiem soli, limonki i kolendry).

  • Polenta z fetą i szpinakiem:
    Około 100 gramów polenty gotuj w 1,5 szklanki wody, a potem dodaj do niej łyżeczkę sera feta i garść szpinaku.

  • Precle z musztardą:
    Dwa precle z łyżką musztardy dijon.

  • Chrupiąca sałatka z tuńczyka:

  • Połowę puszki tuńczyka wymieszaj z jedną łyżeczką curry, posiekaną czerwoną cebulą i selerem.

  • Grecki pomidor:
    Jeden pomidor wielkości piłki tenisowej skrój i wymieszaj z jedną łyżeczką fety oraz pokrop sokiem z cytryny.

  • Krewetkowy koktajl:
    Osiem średnich krewetek ugotuj i polej dwiema łyżkami klasycznego sosu koktajlowego.

  • Zupa pomidorowa z serem:
    Pół kubka zupy pomidorowej posyp startym nieskotłuszczowym cheddarem.

  • Kapuściane chipsy:
    Kilka liści surowej kapusty przypiekaj na jednej łyżeczce oliwy z oliwek w temperaturze 400° aż nie staną się kruche.

  • Słodkie frytki:
    Słodki ziemniak wielkości żarówki posiekaj i piecz na jednej łyżeczce oliwy z oliwek przez 10 minut w temperaturze 200°.

  • Ogórkowa kanapka:
    Kromka pełnoziarnistego chleba z dwiema łyżkami twarożku i trzema plasterkami ogórka.

  • Indycze ruloniki:
    Cztery plasterki wędzonego indyka zawijane i zanurzane w miodowej musztardzie.

  • Nasiona dyni:
    Dwie łyżki nasion dyni spryskaj olejem i piecz w temperaturze 400° przez 15 minut aż się zrumienią. Na koniec posyp je solą koszerną.

  • Groszek Wasabi:
    Około ⅓ kubka tego zielonego przysmaku.

  • Przypiekane szparagi:
    Cztery szparagi polane delikatnie oliwą z oliwek i posypane startym parmezanem piecz przez 10 minut w temperaturze 400°.

  • Ogórkowa sałatka:
    Jeden duży ogórek pokrój i wymieszaj z posiekaną czerwoną cebulą oraz dwiema łyżkami octu z cydru jabłkowego

Ocena: 3,3