Pasta regeneracji z pieczonej dyni i papryki z chipsami warzywnymi

Pasta regeneracji z pieczonej dyni i papryki z chipsami warzywnymi

Autor Zdjęcia: mat. pras. NETFLIX

Past z pieczonej dyni i papryki to świetna przekąska regeneracyjna. 

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 20 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Przed, w trakcie i po filmie człowiek potrzebuje wzmocnienia sił nadwątlonych emocjami. A cóż powiedzieć, gdy filmożerca chce obejrzeć maraton serialowy. Absolutnie potrzeba wtedy pasty regeneracyjnej ze zdrowych i sprawdzonych produktów. Czegoś co zajmie nam ręce i języki, czyli pasty z pieczonej dyni i papryki z chipsami warzywnymi. 

Składniki

Przygotowanie krok po kroku:

  • Żeby zrobić chipsy, zarezerwuj sobie kilka godzin przed rozpoczęciem seansu. Obierz warzywa korzeniowe i pokrój je w cienkie plastry. Najlepiej za pomocą obieraczki lub ostrego noża. Zblanszuj takie chipsy (buraki osobno, żeby nie barwiły) przez kilka minut i przełóż do zimnej wody.

  • Brukselkę rozdziel na poszczególne listki. Ugotuj i ostudź. Chodzi o to, żeby warzywa były nadal twarde, ale stały się półprzezroczyste. Następnie warzywa dokładnie wysusz za pomocą ręcznika papierowego i susz w piekarniku z termoobiegiem przez kilka godzin (temperatura 80-90 stopni). Możesz też użyć suszarki do warzyw i grzybów.

  • Dynię pokrój w mniejsze kawałki, ale nie obieraj ze skóry. Zawiń każdy kawałek w folię aluminiową. Tak samo zrób z czosnkiem. Paprykę przekrój na pół i oczyść z gniazd nasiennych. Posmaruj 2 łyżkami oliwy i przełóż na blaszkę.

  • Rozgrzej piekarnik do 200 stopni i piecz przez ok. pół godziny(dynia może potrzebować trochę więcej czasu). Nie przejmuj się lekkimi przypaleniami skórki papryki. Pieczenie warzyw sprawi, że uwolni się ich naturalny cukier i będą smaczniejsze.

  • Po tym czasie gorącą paprykę przełóż do worka foliowego lub do miski przykrytą folią do przestygnięcia. Chodzi o to, żeby papryka się zaparowała i łatwiej było ściągnąć skórkę. Dynię wyciągnij z folii aluminiowej i wydrąż łyżką zostawiając skórę. Wyciągnij paprykę i obierz ze skóry. Upieczone warzywa przełóż do miski i wciśnij do nich czosnek przez praskę.

  • Do miski dodaj resztę składników i zblenduj za pomocą blendera. W razie potrzeby dolej trochę wody. Pastę przełóż do salaterki i podawaj z pietruszką, listkami tymianku, prażoną kaszą gryczaną (lub ryżem), pestkami dyni i ćwiartkami cytryny. Przekąska świetnie sprawdza się jako zdrowy i pyszny zamiennik popcornu. Podjadaj regularnie, żeby nie kusiło cię zaglądanie do lodówki.

Ocena: 0