Wiśnie -wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść wiśnie?

Wiśnie -wartości odżywcze

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Wartości odżywcze wiśni - jakie są?

Lecznicze właściwości wiśni znane były w medycynie ludowej od wieków. Nie każdy jednak wie, że te smaczne sezonowe owoce są źródłem wiecznego zdrowia i urody! Wiśnie przynoszą ulgę w bólach mięśni, działają oczyszczająco i zbawiennie wpływają na serce. Poznaj właściwości odżywcze wiśni!

Wiśnie zawierają duże ilości kwasów owocowych i pektyny. Te słodko/kwaśne owoce są źródłem potasu, wapnia i magnezu, które wzmacniają pracę serca i chronią przed chorobami układu krążenia. Jedzenie wiśni korzystnie wpływa na cerę, a kąpiele z dodatkiem naparu z młodych gałązek wiśni wskazane są dla osób cierpiących na reumatyzm.

Wiśnie to smaczne i mało kaloryczne owoce, a pektyny w nich zawarte ułatwiają wiązanie i wydalanie z organizmu toksycznych związków i obniżają poziom cholesterolu we krwi. Kwasy zawarte w wiśniach regulują trawienie, a antyoksydanty unieszkodliwiają działanie w organizmie wolnych rodników. Inne przeciwutleniacze zawarte w wiśniach to witamina C i karoten. Jedzenie wiśni pomaga zachować ciało w dobrej kondycji i spowalnia powstawanie zmarszczek. Wywar z szypułek wiśniowych wzmacnia serce i zmniejsza krwawienie menstruacyjne u kobiet. Wywar działa także moczopędnie i skutecznie hamuje biegunki.

Warto pamiętać, że sok z wiśni rozrzedza śluz przy stanach zapalnych dróg oddechowych, obniża temperaturę i działa rozwalniająco przy chronicznych zaparciach. Zdrowa dieta z zawartością wiśni pomaga obniżyć cholesterol, jest źródłem błonnika, zapobiega anemii, wzmacnia odporność, poprawia apetyt i przemianę materii.

Witaminy i składniki odżywcze zawarte w wiśniach

  • witamina C

  • witamina K

  • kwas foliowy

  • potas

  • miedź

  • witamina B1

  • witamina B2

  • żelazo

Ocena: 3,9