Kompot z suszonych owoców - jak zrobić kompot z suszu? [WIDEO]

Kompot z suszonych owoców - jak zrobić kompot z suszu? [WIDEO]

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Kompot z suszu owocowego, jest nie tylko smaczny, ale także zdrowy, zawiera witaminy C, A, B1, B2, E, żelazo i potas

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 45 MINUT

Porcja dla: 8 OSÓB

Kompot z suszu owocowego w większości polskich domów to nieodzowny składnik wigilijnego menu. Poza wybornym smakiem ma także właściwości korzystne dla naszego przewodu pokarmowego. Związki zawarte w suszonych śliwkach i jabłkach oraz rozpuszczalny w wodzie błonnik ułatwiają trawienie różnorodnych pokarmów świątecznego stołu. Warto przygotować kompot z suszu nie tylko ze względów tradycyjnych, ale także zdrowotnych. Choć przypomnieć należy, że kompot z suszonych śliwek i jabłek pito już zapewne na dworze Mieszka I. Sprawdź, ja zrobić wigilijny kompot z suszonych owoców i uracz  nim swoją rodzinę. Poczuj się jak, król lub królowa nie tylko serc, ale także żołądków swoich najbliższych. 

Składniki

  • suszone śliwki, morele i gruszki (ewentualnie figi)

  • laska cynamonu

  • 1 cytryna

  • 1 pomarańcza

  • 5 goździków

  • cukier lub miód do słodzenia

Przygotowanie krok po kroku:

  • Owoce należy opłukać, odsączyć, a następnie zalać przegotowaną wodą. Powinny się namaczać przez dwie-trzy godziny.

  • Warto dodać też cytrynę i pomarańczę. Najpierw sparzmy je, następnie kroimy w plasterki i wrzucamy do rozmoczonych owoców. Dosmaczamy cynamonem (kawałek kory) i goździkami.

  • Gotujemy kompot przez około 30 minut na małym ogniu. Na koniec słodzimy kompot – według uznania - cukrem albo miodem.

Zobacz, jak łatwo przygotować tradycyjny kompot z suszu owocowego:

tip dnia

Kompot z suszu jest bardzo bogatym źródłem błonnika pokarmowego. Przyspiesza perystaltykę jelit, a wszystko to, co w okresie świątecznym ułatwia trawienie jest na wagę złota. Ponadto kompot z suszu, dzięki owocom, zawiera witaminy (C, A, B1, B2, E), żelazo, potas oraz węglowodany.

Ocena: 0