Odżywcza zapiekanka z kabaczka i twarogu: dla tych, co chcą schudnąć

Odżywcza zapiekanka z kabaczka i twarogu: dla tych, co chcą schudnąć

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Pożywna i pyszna zapiekanka z kabaczka, twarogu i jajek

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 30 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Pożywna zapiekanka z kabaczka lub cukinii to danie idealne dla tych, co chcą schudnąć.  Prostą zapiekankę z kabaczka przygotowuje się szybko, ale znika jeszcze szybciej. Potrzebujemy tylko trzech produktów, najbardziej przystępnych cenowo: kabaczka, chudego twarogu i jajek. Zapiekanka nie zawiera węglowodanów. Kabaczkowa zapiekanka jest nie tylko dla tych, którzy chcą schudnąć, ale także dla wszystkich, którzy lubią smaczny posiłek.

Składniki

  • 600 g kabaczka lub cukinii

  • 200 g chudego twarogu

  • 3 jaja

  • 3 ząbki czosnku

  • 2 łyżki kopru posiekanego

  • sól i czarny pieprz do smaku

Przygotowanie krok po kroku:

  • Myjemy kabaczka (cukinię), odkrawamy ogonek i ścieramy warzywo na tarce o dużych otworach.

  • Przekładamy startego kabaczka do miski, nico solimy, pozostawiamy na 10 minut. Po tym czasie odciskamy z nadmiaru płynu, aby ciasto nie było zbyt wilgotne, a zapiekanka zachowała swój kształt.

  • Następnie do startych kabaczków dodajemy twaróg, surowe rozmącone jaja kurze i mieszamy.

  • Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, posiekany koperek oraz sól i pieprz do smaku. Pamiętajmy, że wcześniej posoliliśmy kabaczka, więc z solą postępujmy oszczędnie.

  • Za pomocą widelca dokładnie mieszamy masę i przekładamy ją do formy żaroodpornej, posmarowanej olejem roślinnym.

  • Wstawiamy naczynie żaroodporne do piekarnika, podgrzanego do 200°C, pieczemy przez 30-40 minut.

  • Po wyjęciu z piekarnika zapiekankę pozostawiamy na 10 minut na stole, a następnie kroimy na kawałki i podajemy.

Jemy i chudniemy

Prosta zapiekanka z cukinii będzie idealną kolacją lub przekąską dla tych, którzy chcą schudnąć, licząc kalorie. Ostrzegamy, ta zapiekanka znika z talerzy w oka mgnieniu, więc zróbcie więcej.

Zapiekanka z kabaczka i twarogu jest niezwykle delikatna, pachnąca i soczysta. Każdy kawałek tego przysmaku rozpływa się w ustach. Wszystkie produkty są odpowiednio dobrane i idealnie łączą się ze sobą. Ostatecznie 1 porcja zapiekanki to tylko 440 kcal: 55 gramów białka, 18 gramów tłuszczu; 15 gramów węglowodanów.

Wybierz twaróg tak chudy, jak to możliwe. Na przykład typu klinek. Taki twaróg będzie zwarty, suchy i ziarnisty, dzięki czemu wchłonie część wilgoci z kabaczka, a zapiekanka będzie idealna.

Możesz sprawdzić inne przepisy na odchudzanie na naszej stronie internetowej Beszamel.pl i wybrać ten, który jest odpowiedni dla Ciebie.

Osobiście sprawdziłyśmy i polecamy: 

Dietetyczne kotlety z ryżu i warzyw: przepis dla dbających o sylwetkę

Dietetyczna sałatka z jajek i buraków: jemy i chudniemy

Meksykańska zapiekanka z mielonego mięsa i fasoli: dietetyczny przepis

Dietetyczny sernik w 10 minut: bez cukru i bez glutenu

 

Przepis opracowały i  przetestowały dla Was: Anna Śmiałek, Adrianna Ewa Stawska, Anna Szubińska

Ocena: 4,1