Wielkanocna babka piaskowa bezglutenowa - puszyste ciasto bez glutenu

Wielkanocna babka piaskowa bezglutenowa - puszyste ciasto bez glutenu

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Babka piaskowa, wielkanocna - PRZEPIS BEZGLUTENOWY

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 25 MINUT

Porcja dla: 6 OSÓB

Sprawdzony przepis na Wielkanoc na bezglutenową babkę piaskową na bazie mąki ziemniaczanej i migdałów. Zarówno mąka pszenna, jak i bułka tarta, czyli podstawowe składniki tradycyjnej babki wielkanocnej, zawierają gluten. By tej Wielkanocy cieszyć się smakiem tego ciasta bez obaw, wymień pszenicę i bułkę tartą na mąkę ziemniaczaną i migdały. Oto przepis na Wielkanoc, który krok po kroku przeprowadzi cię przez proces pieczenia lekkiej i puszystej babki piaskowej bez glutenu.

Składniki

  • 250 g masła

  • 4 jajka

  • 300 g mąki ziemniaczanej

  • 200 g cukru

  • łyżeczka cukru waniliowego

  • cukier puder

  • szczypta soli

  • łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia

  • zmielone migdały

Przygotowanie krok po kroku:

  • Ucieramy masło (najlepiej w temperaturze pokojowej) ze szczyptą soli oraz cukrem i cukrem waniliowym na lekką, puszystą masę.

  • Oddzielamy żółtka od białek, białka ubijamy na sztywną pianę.

  • Żółtka dodajemy po jednym do maślanej masy, cały czas ucierając.

  • Stopniowo dodajemy przesianą mąkę ziemniaczaną i bezglutenowy proszek do pieczenia do utartej masy.

  • Całość mieszamy delikatnie z ubitymi białkami.

  • Formę na babkę smarujemy niewielką ilością masła i wysypujemy zmielonymi migdałami.

  • Wlewamy ciasto do formy i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160ºC na około 60 minut.

  • Gdy nasza babka wielkanocna wystygnie, posypujemy ją cukrem pudrem.

Gdy mąką pszenna szkodzi

Mąka pszenna to podstawowy produkt do wyrobu pieczywa, ciast i ciasteczek. jednak nie każdemu ona służy. Jeśli jesteś zdrowy zawarto w pszennej mące gluten nie stanowi niebezpieczeństwa. Ale coraz więcej osób cierpi na nietolerancję glutenu lub choruje na celiakię. Wtedy produkty glutenowe należy wyeliminować całkowicie z diety, bo od tego zależy zdrowie i dobre samopoczucie. NA szczęście mąkę pszenną można zastąpić - znakomicie sprawdza się w tej roli mąka migdałowa, kokosowa lub ziemniaczana. Nie trzeba sobie odmawiać przysmaków, wystarczy nieco zmodyfikować przepisy.

Ocena: 3,3