Kapusta - dlaczego warto ją jeść? Zalety kapusty

Kapusta - dlaczego warto ją jeść? Zalety kapusty

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Kapusta to źródło witaminy C, mikroelementów takich jak potas, wapń i żelazo, a także potrzebnego nam błonnika.

Kapusta to  jedno z najpopularniejszych w Polsce warzyw. I słusznie, bo kapusta jest łatwo dostępna i bardzo zdrowa! To niedrogie warzywo to prawdziwa kopalnia witamin i mikroelementów. Znajdziemy je w kapuście świeżej, a w kiszonej - jeszcze więcej.

Zalety kapusty

  • kapusta zawiera dużo witaminy C - 25 dag świeżej kapusty zawiera dzienną dawkę witaminy C w formie ławo przyswajalnej,

  • w zewnętrznych liściach kapusty znajdują się niewielkie ilości witamin z grupy B i witamina A,

  • kapusta zawiera składniki mineralne, takie jak: wapń, żelazo, potas,

  • obecny w liściach błonnik ułatwia prawidłowe trawienie,

  • kapusta jest niskokaloryczna, a dzięki  zawartemu w liściach błonnikowi wywołuje uczucie sytości.

Jak  przyrządzać kapustę,by zachować jej właściwości

Przygotowując potrawy z kapusty zadbaj o zachowanie jej wartości odżywczych, a szczególnie witaminy C, która łatwo ulega utlenianiu.

  • Nie wyrzucaj głąba, bo jest bogaty w witaminę C i składniki mineralne. Głąb utrzyj na tarce i dodaj do surówki.

  • Soląc wcześniej poszatkowaną kapustę i odciskając sok pozbawiasz surówkę witaminy C.

  • Pokrojoną kapustę jak najszybciej skrop olejem, najlepiej lnianym.

Ocena: 5