Odżywcza pasta z cukinii: cummus (hummus) z cukinii do warzyw i pieczywa

Odżywcza pasta z cukinii: cummus (hummus) z cukinii do warzyw i pieczywa

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Pasta z cukinii i pomidorów - idealna do kanapek lub jako dip

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 30 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Odżywcza pasta z cukinii to świetny dip do warzyw pokrojonych w słupki lub jako smarowidło do pieczywa. Nasz przepis na cummus (hummus) z cukinii to pyszny i zdrowy dodatek. Zrównoważony smak w stylu kuchni bliskowschodniej tej niskokalorycznej pasty przypadnie wam do gustu. Zachęcamy do wypróbowania tego pysznego cummusu z cukinii! 

Składniki

  • 4 średnie cukinie

  • 3 ząbki czosnku

  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego

  • 2 łyżki tahini, pasty sezamowej

  • 1 łyżeczka kminku mielonego

  • 1/4 szklanki świeżych liści kolendry, plus trochę do dekoracji

  • sól i czarny pieprz

  • oliwa z oliwek, w razie potrzeby w celu rozcieńczenia pasty i trochę do dekoracji

Przygotowanie krok po kroku:

  • Cukinię pokroić wzdłuż na plastry. Posypać solą i pieprzem, spryskać oliwą.

  • Cukinię grillować lub upiec.

  • Do kielicha miksera lub do misy malaksera dodać upieczoną, odparowaną cukinię, pokrojony czosnek, koncentrat pomidorowy, pastę tahini, liście kolendry, mielony kminek i pieprz oraz 1/2 łyżeczki soli. 

  • Zmiksować na gładką pastę. 

  • Podawać do warzyw pokrojonych w słupki lub jako smarowidło do pieczywa. 

Sezam dla zdrowia

Tahini do bliskowschodnia pasta ze zmielonych na gładko ziaren sezamu. Ma przyjemny, kojący zapach, orzechowy smak i jest bogata w wartości odżywcze.

Pasta sezamowa (masło sezamowe) to głównie nienasycone kwasy tłuszczowe – linolowy i oleinowy – niezbędne dla prawidłowej pracy naszego układu nerwowego. Tahini zawiera ponadto białko, węglowodany i błonnik pokarmowy. Tahini jest dobrym źródłem aminokwasów niezbędnych, szczególnie metioniny, fenyloalaniny i tryptofanu.

Pasta sezamowa jest doskonałym źródłem witamin z grupy B, głównie tiaminy, ryboflawiny, niacyny i kwasu foliowego.

Zawiera też ważne składniki mineralne – żelazo, mangan, cynk, wapń i magnez. Dostarcza substancji o właściwościach przeciwutleniających i obniżających przewlekły stan zapalny w organizmie.

Przepis opracowały i przetestowały dla WasAnna Śmiałek, Adrianna Ewa Stawska, Anna Szubińska

Ocena: 3,4