Zdrowe przekąski: czym zastąpić chipsy, batoniki czy czekoladę?

2016-06-21 16:43 Karolina Gołoś
Zdrowe przekąski: czym zastąpić chipsy, batoniki czy czekoladę?osiłkami, aby nie przytyć? Czym zastąpić chipsy, batoniki czy czekoladę?
Autor: photos.com Zamiast po chipsy czy cukierki sięgaj po owoce, orzechy lub pestki dyni.

Każdego z nas nachodzi czasem ochota na przegryzienie czegoś dobrego. Jednak mleczna czekolada, chipsy czy słone paluszki nie są dobrym, a na pewno nie zdrowym, pomysłem. Po jakie przekąski można śmiało sięgać podczas meczu, lektury lub oglądania filmu?

Naturalnie pierwsze, co przychodzi nam na myśl, gdy słyszymy: słodkie i zdrowe, to owoce. I rzeczywiście owoce są idealną przekąską: słodką, soczystą, tanią i pełną witamin. Jednak pamiętajmy, aby stawiać głównie na sezonowe owoce, a więc w lecie jedzmy np. maliny, truskawki czy brzoskwinie, a zimą kupujmy cytrusy.

Nie zapominajmy też o owocach suszonych, które również są bogate w witaminy i błonnik. Najpopularniejsze to rodzynki, morele i śliwki. 

Warto również sięgać po chipsy z owoców jabłek i bananów.

Polecamy przepis: Jak zrobić chipsy z jabłek?

Jeśli wolimy w wolnym czasie pochrupać coś wytrawnego, zamiast chipsów czy paluszków wybierzmy rzodkiewkę, kalarepę. Te zdrowe warzywa, są pełne witamin, a do tego mają wyrazisty smak, który odpowiada nawet najwybredniejszym smakoszom. Jeśli wolimy pochrupać coś słodkiego wybierzmy marchewkę - przyjaciółkę zdrowych oczu.

Z warzyw także można przygotować zdrowe, chrupiące i bardzo smaczne chipsy.

Polecamy przepis na chipsy z cukinii, chipsy z jarmużu, czy chipsy z selera według Ewy Wachowicz

Kolejną alternatywą bezwartościowych przekąsek są orzechy – pełne nienasyconych kwasów tłuszczowych idealnie uzupełnią nasze menu. Niektóre z nich, jak orzechy włoskie czy laskowe, możemy kupować na wagę jeszcze w skorupkach. Inne np. nerkowce czy migdały dostaniemy zapakowane w torebki. Do wyboru mamy jeszcze m.in. pistacje, pekany i fistaszki. Pamiętajmy jednak, że orzechy, chociaż zdrowe są dość kaloryczne.

Do przekąszenia, ale także zajęcia naszych rąk, idealnie nadają się nasiona słonecznika i pestki dyni. Te pierwsze oprócz tego, że smaczne dobrze wpłyną na odporność, drugie poprawią stan włosów i paznokci. Dostępne są przez cały rok, także już obrane (jeśli jednak chcemy mieć wolne ręce).

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE