Falafel: wegetariańskie danie arabskie. Sposób na pyszny falafel

Falafel: wegetariańskie danie arabskie

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Falafel to jedno z najbardziej znanych dań kuchni arabskiej. Jest łatwe do przygotowania i zdrowe z powodu dosonałych właściwości ciecierzycy

Ocena: 4,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 20 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Falafel to smażone kulki lub kotleciki z przyprawionej ciecierzycy bądź bobu z sezamem. To bardzo popularna wegetariańska potrawa w krajach arabskich. Często podawany jest w barach typu fast food jako alternatywa kebabu w picie. Jak w domu przygotować falafel?

Składniki

  • 400 g ciecierzycy

  • cebula

  • natka pietruszki

  • 2 ząbki czosnku

  • łyżeczka nasion kuminu

  • łyżeczka suszonej kolendry

  • pieprz i sól do smaku

  • olej do smażenia

Przygotowanie krok po kroku:

  • Ciecierzycę moczymy dzień wcześniej w dużej ilości wody.

  • Następnego dnia odcedzamy wodę, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, posiekaną natkę pietruszki, czosnek, kminek, kolendrę, sól i pieprz.

  • Całość miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Odstawiamy na godzinę do lodówki.

  • Następnie z tak przygotowanej ciecierzycy formujemy kulki lub małe kotleciki i smażymy na oleju na złoty kolor.  Jeśli ciasto jest zbyt luźne i się rozpada, zagęszczamy je mąką.

  • Usmażone kotleciki odsączamy z tłuszczu, układając je jeden przy drugim na papierowym ręczniku.

  • Można podawać jako samodzielne danie np. z dipem jogurtowym lub jako dodatek do innych potraw.

Falafel przyrządza się bardzo łatwo. Musimy tylko pamiętać, żeby już dzień wcześniej namoczyć ciecierzycę lub suszony bób. Powinna moczyć się ok. 12 godzin.