Twarożek z rzodkiewką i czarnuszką

Twarożek z rzodkiewką i czarnuszką

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Ten przepis polecają specjalistki z poradni dietetycznej Dietosfera w Warszawie!

Ocena: 4,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 15 MINUT

Porcja dla: 1 OSÓB

Twarożek jest bardzo pożywny. Dodatek czarnuszki jest wskazany w szczególności u osób otyłych borykających się z insulinoopornością, gdyż zmniejsza poposiłkowe wyrzuty insuliny oraz oporność tkanek, w związku z czym zrzucanie kilogramów jest łatwiejsze.

 

Składniki

  • 100 g półtłustego twarogu

  • 2–3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego

  • 2 rzodkiewki

  • łyżka posiekanego koperku

  • łyżeczka nasion czarnuszki

  • sól, pieprz, majeranek, lubczyk

  • 2 kromki chleba żytniego razowego

Przygotowanie krok po kroku:

  • Rzodkiewki umyć i zetrzeć na tarce o mniejszych oczkach. Twaróg rozdrobnić widelcem i wymieszać ze startą rzodkiewką, czarnuszką, posiekanym koperkiem i jogurtem naturalnym.

  • Doprawić do smaku solą, pieprzem i ziołami. Podawać na kromkach pieczywa.

Ocena: 3,3