Wyrazista surówka z pora i pietruszki - smaczna porcja witamin

Wyrazista surówka z pora i pietruszki - smaczna porcja witamin

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Surówkę z pora i pietruszki możesz udekorować kleksem majonezu i kawałkiem jajka na twardo.

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 15 MINUT

Porcja dla: 3 OSÓB

Surówka z pora i pietruszki korzeniowej ma wyrazisty, intensywny smak. Świetnie sprawdza się jako dodatek do dań mięsnych, smakuje znakomicie na przykład z tradycyjnymi mielonymi i ziemniakami z wody. To również prawdziwa skarbnica witamin i minerałów. Podana bez majonezu ma niewiele kalorii.

Składniki

  • 1 por

  • 1 pietruszka (korzeń)

  • 0,5 pęczka koperku

  • 4 łyżki oleju

  • 1 łyżka soku z cytryny

  • pieprz i sól

Przygotowanie krok po kroku:

  • Pora dokładnie umyj, przetnij wzdłuż i cienko posiekaj w półkrążki. Jeśli lubisz, kiedy por w sałatce jest miękki, przelej go wrzątkiem lub chwilę blanszuj.

  • Pietruszkę obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Koperek umyj, osusz i drobno posiekaj.

  • Pora wymieszaj z pietruszką i koperkiem, skrop obficie sokiem z cytryny, dopraw solą i pieprzem.

  • Surówkę polej olejem i dokładnie wymieszaj. Podawaj lekko schłodzoną - wystarczy 15 minut w lodówce.

Surówka na zdrowie

Porcja takiej surówki dostarcza nam - poza walorami smakowymi - naprawdę sporej dawki witamin i minerałów. Por to przede wszystkim znakomite źródło żelaza, którego ma więcej niż znane z bogactwa tego składnika i zalecane przy anemii buraki. Korzeń pietruszki i sok z cytryny to z kolei spora dawka witaminy C, dzięki której organizm szybciej i łatwiej przyswaja żelazo. Surówka dostarcza nam również sporo potasu, będącej naturalnym probiotykiem inuliny oraz sporej dawki silnych przeciwutleniaczy.

Maksimum smaku, niewiele kalorii

Jak już wspomnieliśmy, ta surówka, choć składa się z niewielu składników, to ma charakter! Ostry, intensywny smak pora znakomicie komponuje się z nieco bardziej neutralną w maku, ale za to bardzo aromatyczną pietruszką. DO tego odświeżający koperek i kwaśny sok z cytryny. Kompozycja prosta, ale bardzo ciekawa.

Gdy nie przepadasz za surowymi warzywami

Jeśli nie przepadasz za surowymi warzywami, jadanie na surowo tych, które zazwyczaj się gotuje, może być problemem. Jest jednak na to rada. Zarówno pietruszkę (już po starciu na tarce), jak i pokrojonego pora można przelać wrzącą wodą. Pod wpływem gorącej wody warzywa nieco zmiękną.

Ocena: 0