Horoskop żywieniowy - jak powinny odżywiać się zodiakalne Koziorożce?

Horoskop żywieniowy - jak powinny odżywiać się zodiakalne Koziorożce?

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Dieta dla zodiakalnych koziorożców.

Zodiakalne Koziorożce (23.12-20.01) to osoby ukierunkowane na cel. Zawsze potrafią wytyczyć drogę, która doprowadzi je w zamierzone miejsce. Nie boją się brać na siebie odpowiedzialności, a z powierzonych im obowiązków wywiązują się sumiennie, chociaż nie zawsze terminowo. Lubią dowodzić, nie tylko w życiu, ale też w kuchni, w której radzą sobie wyśmienicie. Jaką dietę powinny stosować? Sprawdź, na jakie choroby są podatne zodiakalne Koziorożce i co powinny jeść, aby im zapobiegać.

Koziorożec - krótka charakterystyka

Osoby spod znaku Koziorożca to realiści, którzy nogami twardo stąpają po ziemi, a głowę mają zwróconą w kierunku nieba. Nie lubią marnować czasu na inicjatywy, które nie przynoszą żadnego pożytku. Są bardzo zabiegane, ponieważ często angażują się w wiele projektów, w których pełnią bardzo ważne role. Nie boją się brać na siebie dużej odpowiedzialności, a ponieważ zazwyczaj są nad wyraz dojrzałe, wiernie wypełniają powierzone im obowiązki. Zodiakalne Koziorożce mają również tendencje do angażowania się w zbyt wiele inicjatyw, a w pogoni za sukcesem zdarza im się utracić radość życia.

Zarówno w życiu jak i w kuchni Koziorożce lubią wieść prym, dlatego wspólne gotowanie ze zodiakalnymi rogaczami wchodzi w grę tylko wtedy, kiedy inni podporządkują się ich procesowi twórczemu. W przeciwnym razie może ziścić się powiedzenie, że gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść.

Na jakie schorzenia podatne są zodiakalne Koziorożce?

Zodiakalne Koziorożce to osoby, które rzadko chorują na przewlekłe choroby, zazwyczaj do późnego wieku cieszą się dobrym zdrowiem, a sporadyczne infekcje leczą domowymi sposobami. Jedyne problemy zdrowotne, z którymi się borykają dotyczą ich cery, włosów i paznokci, o które muszą szczególnie się troszczyć. Oto lista dolegliwości skórnych, z którymi mają największe problemy:

  • trądzik

  • sucha skóra

  • łuszczyca

  • suche lub przetłuszczające się włosy

  • łamliwe paznokcie

Osoby, które mają problemy z cerą, włosami i paznokciami, mogą sobie pomóc stosując odpowiednią dietę.

Brukiew na chora skórę i wypadające włosy

Nalewka ze skrzypu - na poprawę kondycji włosów i paznokci

Dieta na piękną i zdrową cerę

W jakich smakach gustują zodiakalne Koziorożce?

Zodiakalne Koziorożce uwielbiają tradycyjne potrawy, takie jak żurek czy gołąbki, ale nie obce są im również eksperymenty kulinarne. Uwielbiają kuchnię indyjską i orientalną, a w codziennej diecie spożywają dużo czerwonego mięsa.

Osoby urodzone pod znakiem Koziorożca zwracają dużą uwagę na spożywane posiłki i racjonalnie dobierają jadłospis, z uwzględnieniem sezonowych produktów i zmieniającej się pogody. Muszą jednak uważać, aby nie przekombinować, ponieważ brak stałości w diecie często nie wychodzi im na zdrowie.

Co w swojej diecie powinny zmienić zodiakalne Koziorożce?

Koziorożce do swojego jadłospisu powinny włączyć jak najwięcej żółtych warzyw i owoców, zawierają bardzo duże ilości witaminy C, na niedobory której są podatne. Osoby urodzone na przełomie roku muszą również zrezygnować z zajadania się czerwonym mięsem, które bardzo obciąża żołądek. Jego miejsce powinny zastąpić lekkostrawnym indykiem i chudymi rybami. Zodiakalne Koziorożce powinny również dostarczać do swojego organizmu duże ilości karotenu i siarki, które pozytywnie wpłyną na stan ich skóry, włosów oraz paznokci. Poniżej podajemy kilka przepisów na zdrowe i smaczne dania, które z pewnością uzupełnią mineralne niedobory organizmów zodiakalnych rogaczy.

Sałatka z arbuza i fety

Energetyczny napój z buraków, arbuzów i bananów

Ciasto marchewkowe

Koktajl marchewkowy z orzechami, rodzynkami i suszona żurawiną

Tarta z żółtym serem, brokułami i cebulą

Jakich składników mineralnych najczęściej brakuje w diecie zodiakalnych Koziorożców?

Produkty, których nie może zabraknąć w diecie osób urodzonych na przełomie roku

  • żółty ser

  • twaróg

  • ryż

  • chude mięso

  • marchew

  • cytryna

  • szczypior

  • melon

  • arbuz

  • jabłka

  • jogurty

  • ryby

  • żółte warzywa

Ocena: 1,3