Makaron z awokado i pomidorkami na ciepło w 15 minut

Makaron z awokado i pomidorkami na ciepło w 15 minut

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Makaron z zielonym sosem z awokado i pomidorkami

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 15 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Makaron z awokado i pomidorkami na ciepło to pyszny obiad w 15 minut. Owoc awokado można nie tylko podawać na zimno w wersji guacamole, ale także na ciepło z kluskami, a nawet zapiekać. Polecamy Wam sprytny sposób na posiłek w kilka minut. Właściwie przygotowanie trwa tyle, ile będzie gotować makaron. Zapraszamy do wypróbowania przepisu na kluski z awokado i pomidorkami! To proste!

Składniki

  • 500 g makaronu, fettucine lub spaghetti lub dowolnego innego

  • 2 awokado hass, dojrzałe

  • 1 ząbek czosnku 

  • 1-2 zielone cebulki razem ze szczypiorem

  • 1/2 cytryny, wyciśnięty sok

  • sól i pieprz

  • 2 średnie pomidory lub 8 pomidorków truskawkowych lub 10 koktajlowych

  • 1 łyżka orzeszków piniowych lub pestek słonecznika lub dyni, krótko prażonych na suchej patelni

Przygotowanie krok po kroku:

  • Makaron ugotować według instrukcji na opakowaniu.

  • Awokado przeciąć, usunąć pestkę, wydrążyć miąższ, następnie rozgnieść go lub zmiksować na puree.

  • Do awokado dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, drobno posiekaną cebulkę razem ze szczypiorem, sok z cytryny, sól i pieprz do smaku. Wymieszać wszystko razem na jednorodną masę. 

  • Do mieszanki awokado dodać 1/2 chochelki gorącej wody z gotowania makaronu. 

  • Makaron odcedzić, do gorącego makaronu dodać zielony sos z awokado oraz pomidora pokrojonego na kawałki lub połówki małych pomidorków. Wymieszać. 

  • Podawać posypane prażonym orzeszkami lub pestkami. 

Właściwości awokado

Awokado, czyli smaczliwka lub krokodyla gruszka, to owoc z Południowej Ameryki o miękkim, maślanym miąższu. Miąższ awokado ma łagodny smak, który można dowolnie przyprawiać zarówno na słono, jak i na słodko. 

Konsystencja dojrzałego miąższu awokado jest kremowa i łatwo ją rozsmarować. Tę maślaną konsystencję awokado zawdzięcza dużej ilości nienasyconych tłuszczy. Dlatego mimo wysokiej kaloryczności warto jeść awokado jako dobrego źródła kwasów omega-3 oraz witamin z grupy A i B, rozpuszczalnych w tłuszczach. 

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat właściwości awokado zachęcamy do lektury artykułu Awokado - kalorie i właściwości smaczliwki. Dlaczego warto jeść awokado?

 

Sposoby na niedojrzałe awokado

Co zrobić z twardym, niedojrzałym awokado? Poczekać aż dojrzeje lub proces ten przyspieszyć.

Jedną z metod osiągnięcia pożądanego stanu tych zielonkawych owoców jest owinięcie ich folią aluminiową i schowanie na pewien czas w ciepłym miejscu. Na przykład w szufladzie kuchennej szafki. 

Inną metodą jest trzymanie awokado razem z jabłkami lub bananami w jednym pojemniku, a właściwie - najlepiej w papierowej torebce. Jabłka lub banany dojrzewając wydzielają etylen, który przyspiesza podobną przemianę u innych owoców.

Wypróbuj przepisy na awokado:

Pasta z awokado: przepis na domowe guacamole do kanapek

Rozgrzewająca zupa krem z awokado

 

Przepis opracowały i przetestowały dla WasAnna Śmiałek, Adrianna Ewa Stawska, Anna Szubińska

Ocena: 3,1