Czy truskawki odchudzają czy tuczą? Czy można się odchudzić jedząc truskawki?

Czy truskawki odchudzają czy tuczą? Czy można się odchudzić jedząc truskawki?

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Truskawki - jeśli jemy je bez dodatków- pomagają schudnąć

Pojawiły się soczyste, czerwone truskawki, więc gdy tylko mamy okazję, pałaszujmy te pyszne owoce. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie: czy truskawki pomagają w chudnięciu? Odpowiedź jest prosta – na pewno nie szkodzą. Na dodatek mają wiele innych prozdrowotnych właściwości.

Odpowiedź jest prosta – na pewno nie tuczą, ale musimy je jeść w rozsądnych ilościach, bez cukru oraz śmietanki. Truskawki, podobnie jak maliny i jagody, zawierają pektyny, które pomagają tkance tłuszczowej uwalniać komórki tłuszczowe. Same owoce mają niewiele kalorii - tylko 28 w 100 gramach. Więc jeśli spożywać je będziemy bez dodatków - na pewno nie utyjemy.

Truskawki obniżają poziom cholesterolu we krwi. Poza tym mają niezwykle dobroczynny wpływ na nasz organizm. Oczyszczają go z toksyn, poprawiają przemianę materii oraz wygląd cery i włosów. Zawierają też sporo żelaza, dlatego chronią przed anemią.

Truskawki dostarczają także witaminy A, B1, B2 oraz PP, która reguluje dotlenienie krwi. Trzeba pamiętać również o potasie, który pomaga w oczyszczaniu.

Truskawki zawierają enzymy spalające tłuszcz i odtruwające organizm! Niemal natychmiast przygotowują żołądek do trawienia pokarmu. Dlatego jedzone bez tuczących dodatków przyspieszą naszą przemianę materii - czyli raczej odchudzą!

Truskawki to również bogactwo witamin, zwłaszcza C, A i B1. Doskonale wpływają na kondycję skóry. Maseczki z nich nawilżają i odżywiają, a w przypadku trądziku również unicestwiają bakterie.

Zawarte w truskawkach błonnik, magnez i sole mineralne wspomagają odchudzanie, a wapń i fosfor - wzmacniają kościec i zęby.

Truskawki są źródłem kwasu elegonowego, chroniącego organizm przed chorobami nowotworowymi. Ich spożywanie obniża cholesterol, reguluje procesy spalania i przemiany materii, łagodzi schorzenia nerek i wątroby.

A co najważniejsze – truskawki są niskokaloryczne i można zjeść ich naprawdę dużo. Kilogram tych owoców to zaledwie od 280 do  320 kcal!

Ocena: 5