Bób: czy jest zdrowy? JAK UGOTOWAĆ BÓB?

Bób: czy jest zdrowy? JAK UGOTOWAĆ BÓB?

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Bób to jedno ze zdrowszych warzyw - jest bogaty w składniki odżywcze i błonnik, za to ubogi w kalorie.

Bób zawsze zapowiada nadejście lata. Teraz 1 kg bobu możemy kupić w każdym sklepie spożywczym za ok. 10 zł, a często za jeszcze mniej. Warto bób jeść na potęgę, bo jest bardzo zdrowy. Oczywiście ugotowany - a to dość prosta procedura!

Bób - wartości odżywcze

Bób to roślina z rodziny strączkowych, co oznacza, że zawiera dużą ilość białka roślinnego, korzystnego dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej, ale też dla mięsożerców. W bobie znajdują się węglowodany oraz witaminy: B1, B2, PP, C i prowitamnina A. Znajdziemy w nim też wapń - korzystny dla układu kostnego, fosfor - idealny na pamięć, żelazo - korzystne dla naszego układu krwiotwórczego, magnez i karoten. Bób ma sporo błonnika, dlatego poprawia funkcjonowanie przewodu pokarmowego.

Warto też wiedzieć, że bób ma tylko 85 kcal w 100 g.

Jak gotować bób?

Gotowanie bobu to prosta sprawa. Na 1 kg warzywa trzeba przygotować 2 litry wody. Do odpowiednio dużego garnka nalewamy ok. 2 litrów wody, solimy ją dwoma czubatymi łyżeczkami soli i dodajemy 1 łyżeczkę cukru do smaku. Jeżeli chcemy, do garnka możemy wrzucić odrobinę kopru lub masła. Bób gotujemy do miękkości czyli ok. 20 minut. Odsączamy z wody, czekamy aż trochę wystygnie i zabieramy się do jedzenia.

Bób jest świetną przekąską, co więcej zdrową i mało kaloryczną.

Ocena: 5