Smażone szaszłyki sojowe - świetne danie nie tylko dla wegetarian

Smażone szaszłyki sojowe - świetne danie nie tylko dla wegetarian

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Szaszłyki sojowe to szybkie w przygotowaniu i pyszne wegetariańskie przekąski.

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 25 MINUT

Porcja dla: 2 OSÓB

Szaszłyki sojowe to nasza propozycja nie tylko dla wegetarian. Soja jest bogata w wartości odżywcze, dlatego często jest substytutem mięsa. 100 g suchych nasion zawiera dwa razy więcej białka niż na przykład polędwica wołowa czy wieprzowina. A do tego dostarcza witaminy B1, B2, potas, fosfor i lecytynę. Warto wprowadzić ja do jadłospisu. Wypróbuj przepis na panierowane tofu.

Składniki

  • 4 płaty sojowe/tofu

  • 1 papryka

  • 1 cebula

  • oliwa z oliwek

  • bulion warzywny

  • majeranek

  • czosnek

  • ostra musztarda

  • bazylia (suszona lub świeża)

  • pieprz

Przygotowanie krok po kroku:

  • Robimy marynatę,: mieszamy: oliwę, bulion, czosnek, majeranek, musztardę oraz bazylię.

  • Następnie wkładamy do niej sojowe plastry na około 2 godziny. Wyjmujemy, odcedzamy i kroimy w plastry.

  • Cebulę obieramy i kroimy w grubsze krążki, tak samo robimy z papryką.

  • Składniki nadziewamy w kolejności: soja, cebula, papryka. Rozgrzewamy patelnię i smażymy przez 3 minuty.

Ocena: 0