Świeżo wyciskane soki - jak je przygotować. Czy warto kupić wyciskarkę do soków?

Świeżo wyciskane soki - jak je przygotować

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Świeże owoce i warzyw to idealne źródło odżywczych substancji

Świeżo wyciskane soki są jednym z najlepszych i najtańszych sposobów dbania o zdrowie i urodę. Sprawdź, jak dobierać warzywa i owoce, by twoje soki były nie tylko pyszne ale również zdrowe.

Świeżo wyciskane soki mogą być prawdziwą ucztą dla kubków smakowych, nie wszystkie są jednak ucztą dla zdrowia i urody. Koktajl składający się głównie z cukru, miodu i słodkich owoców wzbogaconych tłustym jogurtem niekoniecznie musi być zbawienny dla twojego zdrowia. Naucz się sama komponować koktajle tak, by mieć pewność, że są nie tylko smaczne, ale również zdrowe i przekonaj się jak dużą przyjemność sprawia opracowanie własnego przepisu na leczniczy koktajl.

W jaki sposób samemu komponować lecznicze soki i koktajle?

  • Do produkcji soku zawsze używaj warzyw, które wyglądają ładnie, są świeże, nie ma na nich śladów pleśni i zgnilizny, a ich zapach jest przyjemny i zachęcający.

  • Obierając cytrusy pilnuj, by nie straciły zbyt wiele z gorzkiego, białego włókna. Mimo, że nie ma wielkich walorów smakowych, jego smak zginie w dużej porcji koktajlu, a zawarte w nim bioflawonoidy mają bardzo pozytywne, przeciwrakowe działanie.

  • Wszystkie składniki, których używasz do produkcji soku, przed włożeniem do wyciskarki bardzo dokładnie myj i odcinaj miejsca, których stan pozostawia jakiekolwiek wątpliwości.

  • W przypadku owoców takich jak arbuzy, melony, winogrona, cytrusy ułatw sobie sprawę i nie wyskubuj pojedynczo pestek, ale wrzuć je razem z pestkami i ze skórą.

  • Jeśli masz możliwość kupuj produkty organiczne, hodowane na uprawach ekologicznych.

  • Zielone warzywa nie powinny być myte w gorącej wodzie i długo przechowywane w wodzie zimnej. Takie traktowanie może spowodować utratę przez nie cennych minerałów.

  • Mrożone warzywa i owoce nie nadają się do wyciskania!

  • Do każdego soku jaki robisz możesz dodać odrobiny soku z cytrusów. Dzięki temu sok zachowa swój atrakcyjny kolor, a zawarte w nim substancje odżywcze nie będą utleniały się tak szybko jak zwykle.

  • Jeśli przygotowujesz soki dla dzieci, pamiętaj o rozcieńczaniu ich wodą, wodą z cytryną, lub lekką herbatą białą lub zieloną. Rozcieńczony sok lepiej nawodni organizm i będzie łatwiejszy do wypicia w dużej ilości. Sama również możesz pić rozcieńczone soki jeśli w ich składzie są słodkie owoce, buraki cukrowe lub ciemnozielone warzywa.

Czy warto kupić wyciskarkę do soków?

Jeśli chcemy witaminy nie tylko jadać, lecz także pijać, strzałem w dziesiątkę będzie zakup wyciskarki do soków. Od razu uprzedzamy, że jest to niemały wydatek – koszt urządzenia dobrej klasy zaczyna się od około 600 złotych. Sokowirówka jest o wiele tańsza, ale mimo to nie warto wydawać na nią pieniędzy. Dlaczego? Ponieważ rozcierając owoce i warzywa, działa na bardzo wysokich obrotach. Wytwarza się duża temperatura, która sprawia, że wyciśnięty z owoców sok jest o wiele uboższy w witaminy niż surowiec wyjściowy, czyli owoce. Wyciskarka pozwala natomiast uzyskać smaczny, świeży sok bogaty w cenne substancje odżywcze.

Prawdopodobnie niejedna osoba będzie zaskoczona, przekonawszy się, jak wielkie możliwości daje wyciskarka – pozwala zaserwować sok nie tylko z cytrusów czy winogron albo jabłek (warzywa i owoce nie muszą być pokrojone – co za oszczędność czasu!), lecz także z imbiru, pokrzywy, ziół albo choćby kiszonej kapusty. Polecamy zwłaszcza ten ostatni – jest przepyszny i ultrazdrowy.

Ocena: 5