Słoneczna Ukraina w Polsce - premiera win Koblevo

2018-10-23 13:52

AMBRA S.A. wprowadza na polski rynek znaną markę win ukraińskich KOBLEVO. Jeszcze w tym roku w sklepach spożywczych dostępne będą trzy wina ze słonecznej Ukrainy.

Słoneczna Ukraina w Polsce - premiera win Koblevo
Autor: AMBRA S.A.

Spis treści

  1. KOBLEVO - symbol słonecznej Ukrainy
  2. Szczęśliwa winiarska Ukraina
  3. CZY WIESZ, ŻE…

- Ukraina jest sąsiadem i partnerem gospodarczym Polski o największym potencjale przyszłości. Niewiele osób wie, że ma też najwięcej winnic z całego regionu Morza Czarnego - mówi Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.

Ukraina jest równie ważnym regionem winiarskim jak Gruzja, Mołdawia czy Bułgaria. Ma prawie 25 wieków tradycji upraw winorośli i ponad 50 000 hektarów winnic, najwięcej z całego basenu Morza Czarnego. Winiarską stolicą Ukrainy jest Koblevo. Zadecydowały o tym idealne warunki do uprawy winorośli: 270 dni słonecznych w roku, łagodny klimat, gleba oraz duże różnice temperatur między dniem i nocą. Część z winnic położona jest tuż nad Morzem Czarnym - schodzą prawie do samych piaszczystych, rozległych plaż.

- Koblevo to region winiarski i jednocześnie najpopularniejsza marka win na rynku ukraińskim. Jej najważniejszym atutem jest 2 500 hektarów własnych upraw, co zawsze jest podstawą autentyczności i wysokiej jakości win – podkreśla Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A. - Ukraińskie wina, w szczególności wspaniałe Muscaty, wydają się idealnie odpowiadać preferencjom smakowym polskich konsumentów. Jestem bardzo ciekaw ich opinii.

Już w tym roku wina Koblevo trafią do sklepów spożywczych oraz sieci Centrum Wina.

KOBLEVO - symbol słonecznej Ukrainy

Wprowadzeniu na polski rynek win KOBLEVO towarzyszy kampania pod hasłem Słoneczna Ukraina, która stawia ją w innym, nowym świetle.

- Ukraina jest sąsiadem i partnerem gospodarczym Polski o największym potencjale przyszłości. Chcąc przyciągać obywateli Ukrainy do Polski, pragniemy by czuli się u nas, jak u siebie w domu, a wiadomo, że bez wina jest to niemożliwe. A poważnie… - mówi Prezes AMBRA S.A. - Wino, jak niewiele innych produktów niesie ze sobą szereg efektów pochodnych: kontakty międzyludzkie, zainteresowanie krajem, pięknym słonecznym czarnomorskim wybrzeżem i jego kulturalną perłą Odessą. Na tych pozornie miękkich gałęziach wyrasta najwięcej konkretnych owoców współpracy gospodarczej.

Słoneczna Ukraina otwiera więc nową perspektywę dla współpracy społeczno-gospodarczej opartej na winie, kuchni, kulturze, podróżach - na chęci odkrywania nowych kierunków i smaków.

- Słońce w Ukrainie dostrzegli już inwestujący w OZE, zwłaszcza w fotowoltanikę. Poznanie kultury winiarskiej Ukrainy, pogodnej, słonecznej, skłaniającej do zacieśniania relacji międzyludzkich, to niewątpliwie dodatkowy impuls do poznawania uroków krajoznawczych Ukrainy, do rozwoju turystyki - mówi Jacek Piechota, Prezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej.

AMBRA S.A. wprowadza do sprzedaży w sklepach spożywczych trzy wina Koblevo: orzeźwiające owocową świeżością Muscaty (białe i różowe), z których słynie Koblevo oraz czerwone Bastardo (szczep występujący tylko w tym regionie) - wino o rubinowej barwie z nutą czekolady w smaku. Większe portfolio win Koblevo zaproponuje sieć sklepów specjalistycznych Centrum Wina, gdzie dostępne będą też Cabernet, Merlot i Chardonnay.

- Wina Koblevo to pierwszy krok do odkrycia Słonecznej Ukrainy. Drugim naturalnym krokiem jest promocja turystyki winiarskiej - uzupełnia Robert Walewski, Brand Manager AMBRA S.A. - Odessa to przecież nie tylko stolica kultury, to również kurort i portowe miasto, które nigdy nie zasypia. Słynie też z doskonałej, nowoczesnej kuchni, między innymi najlepszych w tej części Europy ryb.

Szczęśliwa winiarska Ukraina

Choć w Polsce Ukraina nieczęsto jest kojarzona z tradycjami winiarskimi, kraj ten poszczycić się może niemal dwudziestoma pięcioma wiekami tradycji upraw winorośli. Ukraińcy zawdzięczają to Grekom, którzy zapoczątkowali na tych terenach kulturę wina. Za symbol tych bogatych tradycji uznać można dawną kolonię grecką Olbia. Jej nazwa w języku starogreckim oznaczała po prostu „szczęśliwa”. Olbia powstała w VI w. p. n. e. na północnym wybrzeżu Morza Czarnego. Stosunkowo szybko stała się ważnym ośrodkiem handlu. Była znakomicie rozwinięta – funkcjonowały tu m.in. gimnazjum, teatr, hipodrom, warsztaty ceramiczne, a także winnice. Dziś pozostałości Olbii są znaną atrakcją turystyczną. Zwiedzający ją turyści, obok Kurhanu Zeusa, fragmentów murów i kolumn czy starożytnych rzeźb, mogą podziwiać także amfory, w których Grecy przechowywali wino.

- Winiarskie kraje to zawsze mekka dla podróżników. Ukraina ma wielką szansę, by zasłynąć właśnie ze słońca, wina, jedzenia i pozytywnej energii ludzi. Jak mógłby wyglądać idealny dzień spędzony w regionie Koblevo? Poranek na szerokiej, piaszczystej plaży, a wieczór w tętniącej kulturalnym życiem Odessie. Warto śledzić jej kalendarz wydarzeń, miasto ma własny festiwal filmowy, operę, znakomite restauracje, serwujące współczesną kuchnię i fantastyczne lokalne wina - zachęca do odkrywania słonecznej Ukrainy Robert Walewski.

CZY WIESZ, ŻE…

polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po wina z krajów basenu Morza Czarnego takich jak Gruzja czy Mołdawia. Najlepiej świadczy o tym dynamiczne rosnąca sprzedaż win z tych krajów, zwłaszcza z Gruzji +25% w ujęciu wartościowym i wolumenowym w porównaniu do ubiegłego roku*

podróże to istotne źródło wiedzy o winie w znaczeniu poznania kraju, regionu, czasem konkretnego wina**

modne kierunki podróży zwiększają zainteresowanie winami z danego kraju;

podróż bywa zaczątkiem „miłości” do konkretnej marki wina, rodzaju, regionu, szczepu, kraju. Czasem takie przywiązanie może trwać latami i przerodzić się w coś trwałego;

podczas podróży konsumenci próbują „lokalnych” win i …tak niejednokrotnie zaczyna się ich przygoda z winem na poważniej.

*Źródło: dane AMBRA

**Źródło: Raport z badania jakościowego, czerwiec 2018, IQS „Klienci sklepów specjalistycznych z winem”