Lavazza Filtro Italiano: nowe kawy we włoskim stylu
Firma Lavazza produkuje kawę od 1895 roku, a w Polsce kawa Lavazzy stanowi synonim włoskiej jakości. Na rynek wkraczają dwa nowe produkty dla kawoszy – Filtro Italiano Delicato i Filtro Italiano Tradizionale. To dobra wiadomość dla miłośników kawy, tym bardziej że jej spożycie w Polsce jest naprawdę wysokie.
Spis treści
Kawa w statystykach: jak często i jaką kawę piją Polacy?
Według badania Maison & Partners, na zlecenie firmy Lavazza, aż 73 proc. dorosłych Polaków pije kawę codziennie, a 46 proc. – nawet kilka razy w ciągu dnia. Dla 60 proc. kawoszy ważniejszy jest smak niż działanie pobudzające (47 proc.). Smak jest także podstawowym kryterium wyboru kawy podczas zakupów (72 proc.). 59 proc. kawoszy ceni intensywny aromat.
Zdecydowanym numerem jeden jest kawa mielona, po którą sięga 70 proc. Polaków, a aż 51 proc. pije wyłącznie ten rodzaj kawy. Najpopularniejszym sposobem przygotowywania kawy jest parzenie jej w kubku (87 proc.). 30 proc. kawoszy przygotowuje napar w ekspresach do kawy. Mimo rosnącej liczby ciekawych kawiarni najwięcej kawy pijemy w domu (77 proc. kawoszy).
Nowe kawy Lavazza
Firma Lavazza wprowadziła na rynek dwa nowe produkty. Pierwszym z nich jest kawa Lavazza Filtro Italiano Delicato, która przybliża smak Ameryki Południowej. Ziarna brazylijskiej arabiki stanowią bazę kawy i odpowiadają za jej słodki aromat, a domieszka robusty zapewnia lekko czekoladowe wykończenie.
Kawa Lavazza Filtro Italiano Tradizionale to także mieszanka arabiki i robusty – średnia w intensywności i wyróżniająca się ciekawym aromatem kakao.
Obydwie kawy są na tyle uniwersalne, że można je parzyć zarówno w ekspresach ciśnieniowych, jak i przelewowych. W pełni odpowiada to zapotrzebowaniom rynku, a także popularności takich metod parzenia kawy jak drip, french press, aeropress czy chemex.
źródło: materiały prasowe Lavazza