Lidl wprowadza nietypową promocję na warzywa. Klienci już są zachwyceni
W najnowszej gazetce promocyjnej Lidl apeluje – „Daj szansę warzywom”. W sklepach tej sieci dostępne są „warzywa niedoskonałe”, które ze względu na swój nietypowy kształt nie trafiły na sklepowe półki. Trzykilogramowa paczka kosztuje niecałe 7 zł, czyli za jeden kilogram trzeba zapłacić 2,33 zł. To kolejna odsłona akcji, którą Lidl zapoczątkował w 2021 roku.
Krzywe warzywa w Lidlu
Zanim warzywa trafią do sklepów, są starannie wybierane przez handlowców. Liczy się nie tylko jakość czy świeżość, ale i wygląd. Większość z nas kupuje oczami, dlatego produkty powinny był ładne, kształtne, mieć odpowiedni kolor i wielkość. Jednak Lidl daje szansę tym warzywom, które mimo świeżości i wysokiej jakości, nie spełniają oczekiwań swoją prezencją.
„Wyglądają inaczej, smakują tak samo”
Tanie niedoskonałe warzywa są już do kupienia w sieci Lidl. Zestaw o wadze trzech kilogramów kosztuje 6,99 zł. W jego składzie znajdziemy marchew, seler i burak. Cena za jeden kilogram wynosi 2,33 zł. To o wiele taniej, niż kosztują produkty o perfekcyjnym wyglądzie.
Lidl zachęca, aby nie marnować żywności i wspierać polskich rolników przed świętami. Przekonuje, że krzywe warzywa są w pełni wartościowe. Niektóre są mniejsze, nie są proste czy idealnie symetryczne. Jednak są tak samo zdrowe, pełne witamin i smaku.
Firma przypomina, że wielu polskich rolników ponosi straty, gdy ich warzywa nie spełniają przyjętych na rynku norm. Tak było w przypadku pana Mieczysława, gdy ponad tysiąc ton jego buraków niemal uległo zmarnowaniu. Nie nadawały się na sprzedaż, ponieważ ich rozmiar nie mieścił się w kalibrze 3-6 cm. Wówczas część krzywych buraków wykupiła sieć Lidl Polska. Klienci szybko przekonali się, do krzywych warzyw i byli nimi zachwyceni.
Nie marnujmy jedzenia
Lidl zaznacza, że w czasie świąt Bożego Narodzenia w polskich domach marnuje się o wiele więcej żywności. Apeluje o racjonalne i dobrze przemyślane zakupy. Pierwszym krokiem może być chodzenie do sklepów z listą potrzebnych produktów.
Firma przypomina, że stara się, aby dostawy w ich sklepach były zoptymalizowane, a na półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. Sieć prowadzi także projekt „Kupuję, nie marnuję”, który polega na sprzedaży w pełni wartościowych produktów, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Nadwyżki żywności przekazywane są do organizacji pomocowych.