Dlaczego warto jeść grzyby?

2016-08-24 13:32 Maria Olczak
Czy warto jeść grzyby? Wartości odżywcze grzybów
Autor: thinkstockphotos.com Grzyby są niskokaloryczne i zawierają cenne minerały

Grzyby oprócz walorów smakowych mają również właściwości odżywcze. Te leśne skarby obfitują w witaminy i minerały, a w dodatku są niskokaloryczne.

Grzyby pod względem wartości odżywczych są pokarmem pełnowartościowym, gdyż zawierają zarówno białka, węglowodany, jak i tłuszcze. Dostarczają nam też witamin – z grupy B, D, A, PP (mają jej tyle, co wątroba i drożdże) i C. Znajdziemy w nich także: żelazo, potas, fosfor, wapń, sód, mangan, miedź, fluor, a także selen, krzem,cynk, jod oraz kwas foliowy (pomaga w leczeniu niedokrwistości).

Dzięki takiemu bogactwu grzyby mają liczne właściwości:

lecznicze – wzmacniają naczynia krwionośne i układ kostny, obniżają poziom cholesterolu we krwi, a także podnoszą odporność. Grzyby to również wróg nowotworów. Stwierdzono, że w skład boczniaków, borowików, pieczarek oraz podgrzybków znajduje się betaglukan, który ma działanie przeciwnowotworowe

dodają urody – poprawiają wygląd skóry (zwiększają jej elastyczność oraz zapobiegają przesuszaniu się naskórka), włosów i paznokci

pomagają schudnąć – w 80 proc. składają się z wody i są niskokaloryczne (100 gram to ok. 35 kcal), ponadto mają dużo błonnika, który pełni rolę „miotły”, usuwa resztki pokarmu i zalegające w jelitach produkty przemiany materii.

Ale uwaga, grzyby są ciężkostrawne. Z tego względu nie powinno się ich podawać dzieciom, osobom starszym oraz cierpiącym na choroby układu pokarmowego.

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE