Dieta najlepszym sposobem na koncentrację!

Dieta najlepszym sposobem na koncentrację!

Autor Zdjęcia: pixabay.com

Dieta na poprawę koncentracji.

"Przez żołądek do serca" to nie wszystko. Ważne aby przez żołądek trafiać do mózgu! Przez to, co jemy możemy znacznie poprawić koncentrację, zdolności kojarzenia i inne intelektualne funkcje mózgu. Sprawdź, jaka dieta poprawi koncentrację.

Jak dieta wpływa na sprawność mózgu

Nie jest tajemnicą, że to, co jemy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Pokarmy i zawarte w nich mikroelementy wywołują określone reakcje, także te w mózgu. Niektóre wspomagają bowiem produkcję substancji potrzebnych do wytwarzania impulsów między komórkami nerwowymi, które umożliwiają nam jakiekolwiek myślenie, przyswajanie i przetwarzanie informacji.

Co jeść, aby poprawić koncentrację

Utrzymanie mózgu w dobrej formie zależy więc również od odpowiedniej diety. Posiłki mogące poprawić koncentrację muszą być bogate w główny pokarm mózgu czyli glukozę. Jej najlepszym, i nieszkodzącym przy okazji innym narządom, dostawcą są węglowodany złożone. A te znajdziemy w nasionach, ziarnach, kaszach i roślinach strączkowych oraz mące z pełnego przemiału. Doskonałym źródłem będzie też bogaty w węglowodany chleb razowy.

W diecie wspomagającej pracę mózgu nie może zabraknąć również witamin z grupy B, nienasyconych kwasów tłuszczowych i kilku pierwiastków, które wspomagają przyswajanie wartościowych substancji. Potrzebny jest do tego magnez, żelazo, cynk, potas i fosfor. Na naszym stole zagościć powinny więc soja, tuńczyk i inne ryby, wątroba, orzechy i migdały, kiełki pszenicy, owoce pestkowe, warzywa liściaste, rodzynki i pestki dyni. Smaczne i pełne potasu wspomagającego dotlenienie mózgu będą też owoce – winogrona, banany, morele, nektarynki  i warzywa: pomidory czy ziemniaki.