Niewidzialny burger w ofercie McDonalds. Co się kryje w czarnym jak węgiel pudełku?
Niewidzialny burger, a właściwie "burger, którego nie ma" to najbardziej spektakularna wizerunkowo część akcji mającej na celu wsparcie rolników, którzy utracili swe plony w wyniku klęsk żywiołowych - suszy i pożarów w Hiszpanii.
Zgodnie z koncepcją akcji „hamburger, którego nie ma” firma chce uświadamiać społeczeństwu potrzebę wspierania wsi, gdy ta najbardziej tego potrzebuje. W tym celu McDonald's stworzył hamburgera, który nie istnieje, ale który symbolizuje produkty, których nie można wprowadzić na rynek, ponieważ ich składniki zostały zniszczone w wyniku pożarów. Burger będzie dostępny we wszystkich restauracjach w Hiszpanii przez najbliższe 3 tygodnie.
Zobacz film promujący kampanię
Można go będzie nabyć za pośrednictwem cyfrowych kiosków za symboliczną wartość jednego euro. Wszystkie fundusze zebrane w ramach tej kampanii zostaną przeznaczone na złagodzenie strat spowodowanych przez pożary w hodowli i rolnictwie. Dodatkowo McDonald's przekaże na tę akcję bezpośrednią pomoc w wysokości 50 tys. euro jako „zakup niektórych utraconych plonów”, które wraz z pieniędzmi zebranymi w restauracjach również trafią do rolników.
Środki zebrane z tej kampanii zostaną przekazane na rzecz spółdzielni Cobadu, z którą McDonald's podpisał umowę o współpracy. Ta spółdzielnia, z ponad 40-letnim doświadczeniem, zrzesza prawie 11 tys. członków i ściśle współpracuje z instytucjami publicznymi, firmami, stowarzyszeniami i osobami prywatnymi, aby zapewnić rolnikom i hodowcom różnego rodzaju pomoc. Zebrane fundusze zostaną wykorzystane do odzyskania dotkniętych pożarami i suszą pól i pastwisk oraz sadzenia łąk w celu zatrzymania erozji gleby.