Miód z czosnkiem: naturalny środek na odporność

Miód z czosnkiem: naturalny środek na odporność

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Domowy środek na wzmocnienie odporności - miód i czosnek

Szukasz naturalnego środka na wzmocnienie odporności? Pragniesz zmobilizować organizm do walki z przeziębieniem i grypą? Trzymaj słoik czosnku z miodem w lodówce. Jest tani, łatwy do zrobienia, a miód i czosnek stanowią idealne połączenie, które pomaga utrzymać się twój układ odpornościowy w gotowości. Zarówno czosnek, jak i miód to tysiące lat doświadczenia w zapobieganiu infekcjom wirusowym. Te dwa produkty razem tworzą bardzo silny naturalny preparat wzmacniający nasza odporność na zachorowania.

Dlaczego warto spróbować czosnku z miodem?

Czosnek przynosi najwięcej korzyści jeśli włączysz go do swojej codziennej diety. Najlepiej na surowo, a nie jako suplement. Niestety nawet jeśli bardzo lubisz czosnek, niemożliwe jest spożywanie wystarczającej ilości surowego czosnku. Po pierwsze po spożyciu czosnku emitujemy przykry zapach. Po drugie dla wielu osób czosnek w dużych ilościach jest ciężkostrawny. Połączenie miodu i czosnku łagodzi intensywność smaków. Takie połączenie jest lepiej tolerowane przez otoczenie i nasz własny organizm, dzięki czemu możliwe jest spożywanie surowego czosnku w dużych ilościach. Miód pszczeli również jest pełen korzyści zdrowotnych. Dwa składniki razem pomogą utrzymać układ odpornościowy w najlepszym stanie.

Właściwości miodu i czosnku

Miód i czosnek razem stają się siłą napędową, wzmacniającą układ odpornościowy w walce z przeziębieniem i grypą, a nawet z alergiami. Połącz te dwa składniki, a otrzymasz naturalny domowy środek na wzmocnienie układu odpornościowego. Oto zalety zdrowotne miodu i czosnku.

Miód jest przeciwutleniaczem o działaniu przeciwbakteryjnym i przeciwdrobnoustrojowym. Jest bogaty w witaminy i minerały i prawie działa tak samo jak preparat multiwitaminowy. Może być stosowany w celu zwiększenia energii, wzmocnienia układu odpornościowego, zmniejszenia alergii, łagodzenia kaszlu, łagodzenia bólu gardła, walki z infekcjami i zapobiegania rakowi. 

Czosnek świetnie działa przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo. Czosnek zawiera duże ilości manganu, wapnia, fosforu, selenu, witaminy B6 i witaminy C. Używaj czosnku, aby obniżyć ciśnienie krwi, poprawić zdrowie układu krążenia, obniżyć całkowity cholesterol, zapobiegać rakowi i metabolizować żelazo.

Czego potrzebujesz?

Czosnku, najlepiej od razu 2 główek, płynnego miodu pszczelego, około 0,5 szklanki oraz słoika.

Przygotowania zacznij od umycia i wysterylizowania słoika. Najpierw słoik i pokrywkę myjemy w gorącej wodzie z detergentem. Dobrze płuczemy i gotujemy przez kilka minut w wodzie. Możemy też wyprażyć słoik i pokrywkę w piekarniku. Wkładamy je do zimnego piekarnika, ogrzewamy do 100°C.

Naturalny miód płynny

Naturalny miód w postaci półpłynnej przyniesie najwięcej korzyści zdrowotnych. Surowy miód pszczeli nie jest przetwarzany i zawiera więcej składników odżywczych niż miód filtrowany. Szukaj czystego, lokalnego miodu wolnego od pestycydów i, jeśli to możliwe, z lokalnego źródła. Jeśli mieszkasz w mieście, poszukaj miodu miejskiego. Według badań miody miejskie zawierają najmniej pestycydów, ponieważ w miastach nie używa się żadnych środków ochrony roślin. 

Jeśli używasz zestalonego miodu, delikatnie podgrzej go, aby stopić. Możesz to zrobić, wkładając do ciepłej kąpieli wodnej. Nie przegrzewaj się, bo bezpowrotnie zniszczysz jego zalety zdrowotne.

Czosnek? Ale jaki?

Świeży. Jeśli nie uprawiasz czosnku, zdobądź najświeższe główki, jakie możesz kupić. Nie kupuj obranego czosnku. Musisz go obrać sam. Czosnek powinien być jędrny. W okresie przedwiośnia nie jest łatwo taki znaleźć, ale wystarczy, aby główka była zwarta i nie wysuszona.

Jak zrobić miód z czosnkiem?

1. Wyczyść i wysterylizuj słoik i pokrywkę. Użyj rozmiaru słoika odpowiedniego dla przetwarzanej ilości. Będziesz potrzebował tyle miodu, aby całkowicie przykryć czosnek, pozostawiając trochę miejsca w słoiku.

2. Obierz świeży czosnek. Możesz zmiażdżyć ząbki czosnku lub pozostawić w całości. W przypadku zmiażdżonych ząbków czosnku (po prostu zmiażdżonych płaską stroną noża, NIE MIELONYCH) substancje zdrowotne zawarte w czosnku szybciej rozpuszczą się w miodzie. Ale trzeba go też szybciej spożyć. Całe ząbki czosnku dłużej zachowują przydatność, nawet po wielotygodniowej maceracji w miodzie. Można też przyciąć końce czosnku, aby lepiej infuzował miód.

3. Umieść ząbki czosnku w słoiku i zalej miodem, tak aby miód przykrył czosnek. Pozostaw nieco miejsca od góry słoika.

4. Zakręć pokrywką i pozostaw na 2-4 dni w temperaturze pokojowej.

5. Następnie przechowuj w lodówce.

6. Na powierzchni miodu pojawią się pęcherzyki gazu. To część naturalnego procesu fermentacji. Jeśli martwisz się bakteriami w swoim nastoju, pamiętaj, że miód jest naturalnym środkiem konserwującym i przeciwdrobnoustrojowym. Pamiętaj tylko, aby zawsze używać czystych słoików.

Jak stosować miód z czosnkiem?

Możesz spróbować jeść czosnek już po kilku dniach, ale dopiero po tygodniu lub dwóch maceracja złagodzi jego smak. Ząbki czosnku przetrwają w miodzie przez wiele miesięcy. Niektórzy zastępują zjedzone ząbki czosnku nowymi. 

Jedz ząbki czosnku! Gdy czujesz się źle, inaczej mówiąc, gdy czujesz się niewyraźnie, jakby coś cię brało, jedz ząbek czosnku co godzinę lub dwie. Ale nie więcej niż  5 ząbków dziennie. Kiedy poczujesz, że wzmocniłeś układ odpornościowy, zmniejsz ilość ząbków. Ale nadal jedz przynajmniej 1 ząbek dziennie dla utrzymania w dobrej formie układu odpornościowego przez cały okres grypowy. 

Używaj miodu! Miód w którym macerował się czosnek stosuj do gotowania, herbaty, toników lub jako syrop na kaszel.

Ocena: 5