Wegetariańskie szaszłyki z tofu - z grilla lub piekarnika

Wegetariańskie szaszłyki z tofu - z grilla lub piekarnika

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Wegetariańskie szaszłyki z tofu - z grilla lub piekarnika

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 35 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Kiedy nadchodzi sezon grillowania osoby na diecie wegetariańskiej mają niemały problem. Jeżeli twoi goście to wegetarianie - nie panikuj, tylko wypróbuj doskonały przepis na wegetariańskie szaszłyki z grilla (lub piekarnika). Zobacz też WIDEO z pomysłami na wegańskiego grilla Przemysława Ignaszewskiego.

Składniki

  • PRZEPIS na wegetariańskie szaszłyki z tofu

  • ok. 45 dag tofu

  • czerwona papryka pocięta w kawałki (nadające się do nabicia na patyczek)

  • sok z cytryny (4-5 łyżek)

  • łyżka posiekanej natki pietruszki

  • 2 łyżeczki sosu sojowego

  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek

  • posiekany ząbek czosnku

  • 4 cebule pokrojone w dość dużą kostkę

  • 1-2 szklanki dowolnego ulubionego sosu

  • pieprz

  • przygotuj też 8 patyczków do szaszłyków

Przygotowanie krok po kroku:

  • Wrzuć do miski paprykę. Dodaj sok z cytryny, sos sojowy, oliwę z oliwek, natkę, czosnek. Wymieszaj.

  • Włóż do tej marynaty sprasowane tofu podzielone na kawałki, dokładnie obłóż nią tofu. Przykryj naczynie folią spożywczą. Marynuj tofu minimum 15 minut, a najlepiej włóż całość do lodówki na kilka godzin. Wyjmij tofu z marynaty, podziel na minimum 16 kawałków. 

  • Kostki tofu, paprykę i cebulę nadziewaj na przemian na patyczki. Posmaruj marynatą.

  • Szaszłyki grilluj lub piecz w piekarniku przez 5-8 minut. Od czasu do czasu odwracaj i smaruj marynatą.

  • Podawaj z ulubionym sosem i np. kuskusem.

  • Jak sprasować tofu na szaszłyki?  Osusz kostkę tofu papierowym ręcznikiem. Zawiń w bawełnianą ściereczkę i umieść w płytkim naczyniu. Na tofu połóż deseczkę, a na niej coś ciężkiego, np. słój z wodą. Odstaw na ok. godzinę. Co jakiś czas odlewaj wodę z naczynia.

Ocena: 5