Lidl zaszalał: jednorożec zamiast baranka do koszyczka. Hit czy kit?

2023-03-08 15:43

W najnowszej gazetce Lidla ukazała oferta, która niektórych zdziwiła, innych rozśmieszyła, a jeszcze innych oburzyła. Pośród baranków, królików i kurczaków z czekolady prym wiedzie czekoladowy jednorożec. Pewnie uszłoby to uwadze klientów, gdyby nie fakt, że promowany jest jako "idealny do koszyczka".

Koszyczek wielkanocny
Autor: Shutterstock Obowiązkowym elementem koszyczka wielkanocnego jest baranek.

Przygotowanie wielkanocnego koszyczka, nazywanego także święconką to wyjątkowy zwyczaj związany ze świętami Wielkiej Nocy. W Wielką Sobotę do koszyczka wkłada się: jajka, kawałek chleba i kiełbaski lub innej wędliny, nieco chrzanu, soli i pieprzu, czasami również porcję ciasta i zabiera całość do kościoła, aby kapłan pobłogosławił pokarmy. Obok produktów spożywczych swoje stałe miejsce w święconce ma tradycyjnie baranek z chorągiewką - symbol zmartwychwstałego Chrystusa. To niezwykle ważny, jeśli nie najważniejszy element. Może to być ceramiczna lub gliniana figurka. Baranek może być również z ciasta lub cukru, a nawet czekolady. Mogą mu towarzyszyć kurczaczki lub zajączki, ale to baranek jest najważniejszy.

Lidl promuje jednorożca do koszyczka

Od 6 marca w ofercie Lidla dostępne są wielkanocne słodycze. Półki uginają się od czekoladowych jajek, króliczków i kurczaków. Pojawiły się też... czekoladowe jednorożce. Sieć promuje je w nowej gazetce jako "idealne do koszyczka". Oferta nie uszła uwadze mediów oraz internautów, więc ten dziwny pomysł marketingowy poniósł się w świat. Czy się u nas przyjmie? Nie sądzę. Po pierwsze jesteśmy tradycjonalistami i raczej nie zrezygnujemy z symbolu, jakim jest baranek. Po drugie, ten jednorożec, mówiąc delikatnie, nie grzeszy urodą. A Wam jak się podoba pomysł z jednorożcem do koszyczka? Hit czy kit? Dajcie znać w komentarzach.

Lidl wyjaśnia, skąd pomysł na jednorożce

W imieniu sieci Lidl do informacji o jednorożcach odniosła się Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska:

 - Z myślą o zbliżającej się Wielkanocy, we wszystkich sklepach Lidl Polska zapewnimy szeroki wybór produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Świąteczną ofertę wprowadzamy z odpowiednim wyprzedzeniem, tak, aby klienci mogli rozłożyć w czasie wydatki związane z przygotowaniami do Wielkanocy. W sklepach Lidl Polska nie zabraknie produktów, które tradycyjnie święci się w koszyczku np. chleba, jaj, kiełbasy. Od lat dostarczamy je klientom w ramach Piekarni w sercu Lidla, marek własnych Pikok oraz Złota Nioska. Co więcej, w okresie przedświątecznym poszerzamy naszą ofertę o artykuły marek Deluxe i Favorina. Znaczną część z nich stanowią słodycze.

Dostosowujemy nasz asortyment do oczekiwań i potrzeb szerokiego grona odbiorców. Pod marką Favorina oferujemy w tym roku także figurki baśniowych jednorożców – jest to produkt z certyfikatem Fairtrade, oznaczającym bardzo wysokie standardy prośrodowiskowe oraz etykę (w tym wysokie zarobki) w podejściu do pracowników. Produkt ten jest pomysłem na słodkie upominki dla najmłodszych, zainteresowanych baśniową tematyką.

Jednorożec z czekolady
Autor: Shutterstock Jednorożec z czekolady
Jak zrobić koszyczek wielkanocny