Lidl zaszalał: jednorożec zamiast baranka do koszyczka. Hit czy kit?
W najnowszej gazetce Lidla ukazała oferta, która niektórych zdziwiła, innych rozśmieszyła, a jeszcze innych oburzyła. Pośród baranków, królików i kurczaków z czekolady prym wiedzie czekoladowy jednorożec. Pewnie uszłoby to uwadze klientów, gdyby nie fakt, że promowany jest jako "idealny do koszyczka".
Przygotowanie wielkanocnego koszyczka, nazywanego także święconką to wyjątkowy zwyczaj związany ze świętami Wielkiej Nocy. W Wielką Sobotę do koszyczka wkłada się: jajka, kawałek chleba i kiełbaski lub innej wędliny, nieco chrzanu, soli i pieprzu, czasami również porcję ciasta i zabiera całość do kościoła, aby kapłan pobłogosławił pokarmy. Obok produktów spożywczych swoje stałe miejsce w święconce ma tradycyjnie baranek z chorągiewką - symbol zmartwychwstałego Chrystusa. To niezwykle ważny, jeśli nie najważniejszy element. Może to być ceramiczna lub gliniana figurka. Baranek może być również z ciasta lub cukru, a nawet czekolady. Mogą mu towarzyszyć kurczaczki lub zajączki, ale to baranek jest najważniejszy.
Lidl promuje jednorożca do koszyczka
Od 6 marca w ofercie Lidla dostępne są wielkanocne słodycze. Półki uginają się od czekoladowych jajek, króliczków i kurczaków. Pojawiły się też... czekoladowe jednorożce. Sieć promuje je w nowej gazetce jako "idealne do koszyczka". Oferta nie uszła uwadze mediów oraz internautów, więc ten dziwny pomysł marketingowy poniósł się w świat. Czy się u nas przyjmie? Nie sądzę. Po pierwsze jesteśmy tradycjonalistami i raczej nie zrezygnujemy z symbolu, jakim jest baranek. Po drugie, ten jednorożec, mówiąc delikatnie, nie grzeszy urodą. A Wam jak się podoba pomysł z jednorożcem do koszyczka? Hit czy kit? Dajcie znać w komentarzach.
Lidl wyjaśnia, skąd pomysł na jednorożce
W imieniu sieci Lidl do informacji o jednorożcach odniosła się Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska:
- Z myślą o zbliżającej się Wielkanocy, we wszystkich sklepach Lidl Polska zapewnimy szeroki wybór produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Świąteczną ofertę wprowadzamy z odpowiednim wyprzedzeniem, tak, aby klienci mogli rozłożyć w czasie wydatki związane z przygotowaniami do Wielkanocy. W sklepach Lidl Polska nie zabraknie produktów, które tradycyjnie święci się w koszyczku np. chleba, jaj, kiełbasy. Od lat dostarczamy je klientom w ramach Piekarni w sercu Lidla, marek własnych Pikok oraz Złota Nioska. Co więcej, w okresie przedświątecznym poszerzamy naszą ofertę o artykuły marek Deluxe i Favorina. Znaczną część z nich stanowią słodycze.
Dostosowujemy nasz asortyment do oczekiwań i potrzeb szerokiego grona odbiorców. Pod marką Favorina oferujemy w tym roku także figurki baśniowych jednorożców – jest to produkt z certyfikatem Fairtrade, oznaczającym bardzo wysokie standardy prośrodowiskowe oraz etykę (w tym wysokie zarobki) w podejściu do pracowników. Produkt ten jest pomysłem na słodkie upominki dla najmłodszych, zainteresowanych baśniową tematyką.