Downsizing w Biedronce. Opakowania się kurczą, a klienci płacą więcej
Downsizing, czyli zmniejszanie wagi niektórych artykułów, staje się coraz powszechniejszy. Kupując mrożonki w Biedronce, warto sprawdzić gramaturę opakowania. Cześć produktów skurczyła się o nawet o kilkadziesiąt gramów.
O sprawie mniejszych opakowań mrożonek w Biedronce informuje portal Business Insider Polska, który przeanalizował gazetki promocyjne Biedronki z kwietnia 2022 roku i 2023 roku. Rok temu mrożone maliny oferowano w opakowaniach o wadze 450 g w cenie 28 zł za kg. Dziś sprzedawane są po 300 g, przy czym cena za kilogram wzrosła do ponad 33 zł. Biedronka wyjaśnia, że mrożonki mają długi czas przydatności do spożycia, więc cena produktów zmienia się z opóźnieniem w porównaniu do innych artykułów. Koszt malin wyjątkowo poszybował w górę, więc zmniejszenie opakowania mrożonych owoców daje możliwość utrzymania atrakcyjnej ceny.
Dlaczego Biedronka zmniejsza opakowania mrożonek? Sieć handlowa tłumaczy downsizing dostosowaniem do potrzeb klientów i uchronieniem ich przed szokiem cenowym, chęcią wyróżnienia swojej oferty oraz rozwojem współpracy z partnerami handlowymi. Do tego należy dodać wysoką inflację i optymalizowanie kosztów produkcji.