Kto odważniej sięga po nowe smaki: kobiety czy mężczyźni?

2019-06-03 10:04

Polki uwielbiają odkrywać nowe smaki. Ponad 41% ankietowanych kobiet zadeklarowało, że „zdecydowanie chętnie” sięga po nowości. To o 10% więcej niż w przypadku mężczyzn. Choć i oni lubią eksperymentować, są nieznacznie ostrożniejsi w sięganiu po nowe produkty spożywcze – wynika z analizy ETi European Food Industries przeprowadzonej wiosną 2019 roku wspólnie z agencją badawczą SWResearch w ramach kampanii „Dare. Odważ się na nowe”.

Kobiety odważniej sięgają po nowe smaki
Autor: Shutterstock Jak wykazują badania kobiety są bardziej skłonne poznawać nowe smaki

Spis treści

  1. Co skłania Polaków do sięgnięcia po nowe słodycze?
  2. Dare. Odważ się na nowe
  3. O ETi European Food Industries

Producenci słodyczy zachęcają konsumentów do sięgnięcia po swoje produkty poprzez wprowadzanie nowych smaków, formatów produktowych czy marek. Nic dziwnego – aż 83% Polaków mówi „tak” nowościom na półkach sklepowych. Niemal połowa z nich (47%) deklaruje, że raczej chętnie sięga po nowe produkty, a ponad jedna trzecia (36%) robi to „zdecydowanie chętnie”. W tej drugiej grupie liczniejsze są kobiety (41%), które odważniej podchodzą do próbowania nowości spożywczych niż mężczyźni (31%).

 

Co skłania Polaków do sięgnięcia po nowe słodycze?

Najskuteczniejszą reklamą słodyczy jest rekomendacja znajomych. Ponad 40% badanych decyduje się sięgnąć po słodką przekąskę, której wcześniej nie znało dzięki poleceniu bliskich. Jednak jak pokazuje analiza, Polacy uwielbiają także promocje. Oferty specjalne to druga najbardziej wpływowa forma działań (wskazuje ją niemal 40% badanych), która skłania ich do kupienia nowego produktu. Popularnym czynnikiem, który jest w stanie zachęcić Polaków do spróbowania nowej słodkości jest także atrakcyjne opakowanie, a dopiero na czwartym miejscu plasuje się reklama w TV. Co ciekawe, gazetki promocyjne dużo lepiej sprawdzają się wśród kobiet niż wśród mężczyzn (26% vs. 18%).

Zdaniem respondentów najmniej skuteczne są działania promocyjne w radiu, a zaledwie co dziesiąty Polak zaufałby reklamie w mediach społecznościowych.

Dare. Odważ się na nowe

„Dare. Odważ się na nowe” to kampania promocyjna nowych wafli w czekoladzie deserowej Dare od ETi. W pierwszej fazie działań firma zaplanowała samplingi produktów w sześciu miastach w Polsce. W ramach akcji mieszkańcy Poznania, Wrocławia, Krakowa, Sopotu, Zakopanego i Warszawy zostali zaproszeni do udziału w grze „Dare. Odważ się na nowe” i do spróbowania nowych wafli. Więcej informacji o akcjach samplingowych można znaleźć w biurze prasowym marki.

Ankieta została przeprowadzona przez SWResearch na reprezentatywnej grupie 1007 dorosłych Polaków. Badanie zostało zrealizowane w dniach 8-13.05.2019 metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

O ETi European Food Industries

Producent wyjątkowych słodyczy w segmentach czekolad, herbatników, ciast i ciasteczek oraz przekąsek schłodzonych. Działalność operacyjną w Polsce firma rozpoczęła w marcu 2018 roku. Obecnie w jej polskiej ofercie znajdują się m.in. czekoladowe batony Wanted, herbatniki z pianką marshmallow ETi Puf, wafle w gorzkiej czekoladzie Dare, puszyste ciastka Adicto, herbatniki oraz czekoladowe pandy dla dzieci Petito. Produkty ETi są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji, skąd pochodzi firma, stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków. W 2017 roku ETi zanotował ponad 1.3 miliarda USD przychodów ze sprzedaży.

ETi dzisiaj:

45 marek

300 produktów

7500 pracowników

8 fabryk, w tym jedna w Europie – w Rumunii

Ponad 1,3 miliarda USD przychodu

Lider rynku tureckiego w kategorii wypieków z 40% udziałem w Turcji

Drugi największy gracz w kategorii czekolady w Turcji

Obecność w ponad 40 krajach