Too Good To Go startuje w Trójmieście!
Po sukcesie aplikacji w Warszawie i Krakowie przyszedł czas na Trójmiasto! Od dziś do walki z marnowaniem jedzenia mogą włączyć się również mieszkańcy Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolic. W aplikacji dostępne są pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni w całym Trójmieście, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu.
Wśród miejsc, które dołączyły do rewolucji z Too Good To Go znalazło się już ponad 50 lokali, m.in. Klatka B, Wantburger, Leń, Głodny Niedźwiedź, Drukarnia, Morze Kawy, Kofeina Gdynia Coffee House, WypiekAna, WatKamChu, Składak, Bio Piekarnia Ziarno, Marmolada Chleb i Kawa, Mamy Wypieki, Minuta Osiem, Kurhaus, Kawana Palarnia Kawy, Vegan Port, Cafe Antidotum, a także sieci Starbucks, Pizza Hut, North Fish i wiele innych.
Temat marnowania jedzenia od miesięcy nie schodzi z pierwszych stron gazet. Dane o tym ile produkujemy, kupujemy i wyrzucamy niezmiennie szokują. Polska plasuje się na 5. miejscu wśród krajów Unii Europejskiej, marnując co roku 9 mln ton jedzenia, co daje średnio 247 kg na osobę. Aby rozwiązać tak złożony problem, jak marnowanie żywności, potrzebne są zarówno rozwiązania systemowe, takie jak już obowiązująca ustawa o niemarnowaniu, oraz indywidualne działania. W przypadku tych drugich, z pomocą przychodzi aplikacja Too Good To Go, angażująca zwykłych użytkowników w codzienną walkę z marnowaniem żywności, która właśnie objęła swym zasięgiem Trójmiasto. W samym tylko Gdańsku rocznie na wysypisku ląduje 110 tys. ton żywności, w całym województwie pomorskim - ponad 500 tys. ton rocznie, ale od tej pory mieszkańcy Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolic mogą dołączyć do grona 140 000 Pogromców Marnowania Jedzenia, codziennie ratując żywność przed koszem. Aplikacja Too Good To Go to łatwe w obsłudze narzędzie dostępne dla każdego użytkownika smartfona, mająca realny wpływ na poprawę kondycji planety. Too Good To Go bardzo skutecznie łączy użytkowników z piekarniami, cukierniami, sklepami czy hotelami, gdzie na koniec dnia zostaje niesprzedane jedzenie. Każda uratowana paczka-niespodzianka, to 2,5 kg niezmarnowanej emisji CO2, która powstała w łańcuchu produkcji - od posadzenia, przez transport, po domową lodówkę. Choć aplikacja w Polsce działa dopiero od 7 miesięcy, uratowano dzięki niej już ponad 65 000 posiłków, co odpowiada 162,5 tony CO2. To tyle ile powstałoby ze spalenia 376 beczek ropy. Marnowanie żywności jest problemem globalnym i wyzwaniem, przed jakim stajemy również w Polsce. Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo produkcja żywności powiązana jest z emisjami gazów cieplarnianych, ale wiemy natomiast, że Trójmiasto nie boi się podejmowania wyzwań i wprowadzania innowacji. To tutaj zrodziła się idea budżetu obywatelskiego, to tu mieszkańcy po raz pierwszy w Polsce, zadecydowali o losach miasta w panelach obywatelskich. Teraz nadszedł czas na walkę z marnowaniem jedzenia i już widzimy, z jak bardzo ciepłym przyjęciem ze strony użytkowników spotyka się aplikacja. – Powiedziała Magdalena Marzec, Dyrektorka Marketingu Too Good To Go w Polsce.W Banku Żywności w Trójmieście na co dzień ratujemy jedzenie przed zmarnowaniem i przekazujemy je potrzebującym. Regularnie pozyskujemy setki kilogramów żywności od największych sieci handlowych, lokalnych sklepów, hurtowni czy rolników. Odbiór jedzenia z mniejszych punktów gastronomicznych zawsze jednak był dla nas skomplikowany. Jesteśmy organizacją non-profit, utrzymujemy się z darowizn i dotacji i często po prostu nie stać nas, żeby ratować małe ilości jedzenia. Bardzo nas cieszy, że na rynku pojawiają się tak proste rozwiązania, które uzupełniają naszą działalność. Dzięki temu każdy może włączyć się w niemarnowanie żywności – Łukasz Jaroń, Bank Żywności w Trójmieście.16 lutego mijają dokładnie 4 miesiące odkąd Starbucks rozpoczął współpracę z Too Good To Go. Jesteśmy – my, czyli przede wszystkim nasi partnerzy, bariści – niezmiernie dumni i szczęśliwi, że możemy pomagać w walce z marnowaniem jedzenia w Polsce. To duży problem, który wymaga kompleksowych działań, dlatego zachęcamy do przyłączania się do inicjatywy także inne, duże i małe firmy – z korzyścią dla biznesu i planety! Cieszymy się dodatkowo, że nareszcie będziemy mogli wypatrywać pozytywnych rezultatów także w Trójmieście, gdzie liczba naszych kawiarni jest jedną z najwyższych w Polsce. Zapraszamy wszystkich Pogromców Marnowania Jedzenia z Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolic do naszych kawiarni po odbiór pysznych kanapek i deserów Starbucks – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks Polska.Trójmiasto jest kolejną wielką aglomeracją w której świadomie i z pełnym zaangażowaniem wspieramy walkę z marnowaniem żywności. Skala uratowanych paczek z naszych restauracji zaskakuje nas z miesiąca na miesiąc i utwierdza tylko w przekonaniu, że podążamy właściwa drogą. Pojawienie się Too Good To Go w Trójmieście jest świetną nowiną dla wszystkich mieszkańców i pozwoli im także w pełni zaangażować się w naszą wspólną misję. – powiedział Przemek Pukiewicz, Manager Operacyjny North Food Polska S.A.
O Too Good To Go
Too Good To Go zrzesza użytkowników we wspólnej walce z marnowaniem żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 19 milionów użytkowników w 15 krajach. Wśród partnerów Too Good To Go w Europie są m.in.: Carrefour, Paul, Costa, czy sieć hoteli Accor i Scandic. W Polsce z Too Good To Go współpracują takie miejsca, jak: Starbucks, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, Robusta Coffee, 77 Sushi, Natura Cold Press, MOD Donuts i wiele innych.Misją Too Good To Go jest inspirowanie społeczeństwa i udostępnienie narzędzi do walki z marnowaniem jedzenia poprzez budowanie Ruchu Przeciw Marnowaniu Jedzenia, stworzonego, by wywrzeć wpływ na czterech płaszczyznach: Gospodarstw domowych, Przedsiębiorstw, Edukacji i Polityki.Too Good To Go należy do grona B Corp, społeczności około 2600 certyfikowanych firm z różnych branż, stawiających pozytywny wpływ na świat ponad zyski. W tym gronie znajdują się takie znane marki jak Patagonia, Ben & Jerry’s czy Alpro. Obecnie certyfikat B Corp posiada tylko 500 firm w Europie. Globalną CEO jest Mette Lykke, która wcześniej współtworzyła Endomondo.