Gotujmy prosto, zdrowo i razem! Rusza akcja edukacyjna Kulinarnie Mocni

2018-08-31 11:03

Kulinarnie Mocni to akcja edukacyjna CSR, właściciela marki Kamis, oraz Federacji Polskich Banków Żywności. Celem programu jest szerzenie wśród Polaków wiedzy o zdrowym i kreatywnym gotowaniu.

Kulinarnie Mocni
Autor: Shutterstock Warsztaty z wiedzy o zdrowym i kreatywnym gotowaniu to część akcji edukacyjnej Kulinarnie Mocni

Akcja edukacyjna rozpocznie się 21 września i obejmie swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Projekt rozpocznie się warsztatami dla edukatorów z Banków Żywności, które poprowadzi Maciej Wawryniuk – Szef Kuchni marki Kamis. 

Edukatorami z pasją do zdrowego gotowania są dietetycy, kucharze, nauczyciele oraz pracownicy społeczni z całej Polski. Wiedzę zdobytą na szkoleniu przekażą oni dalej w swoich miastach, w ramach programu realizowanego przez Banki Żywności. Dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu odbędzie się 300 warsztatów dla ponad 4500 osób w całej Polsce. 

Z pasją i szacunkiem do żywności

Organizatorzy Kulinarnie Mocnych chcą pokazać, że z prostych składników i przypraw można wyczarować smaczne i zdrowe dania oraz, że gotowanie to świetna zabawa i doskonały sposób na wspólne spędzanie czasu. 

Zdrowe jedzenie niepotrzebnie kojarzy się dzisiaj z listą obco brzmiących i trudno dostępnych składników. Nie musi tak być. W gotowaniu ważne jest poznanie prostych trików,  kreatywność i dobre przyprawy – takie podejście pozwala na szybkie i łatwe przygotowanie w pełni zbilansowanych posiłków. Dodatkowo zapominamy czasem, że gotowanie to doskonały sposób na budowanie i wzmacnianie relacji. Warsztaty dają możliwość poznania nowych ludzi i miłego spędzenia czasu – tłumaczy ideę inicjatywy Iwona German, Dyrektor Marketingu McCormick Polska S.A.

– Podczas warsztatów edukatorzy Banków Żywności uczą, jak w nieoczywisty sposób wykorzystać zwykłe produkty, przygotowując smaczne i pełnowartościowe posiłki niezależnie od wysokości domowego budżetu. Podejmują też ważny temat niemarnowania jedzenia, pokazując jak mądrze gospodarować żywnością – mówi Dorota Jezierska, Wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Niestandardowe połączenie biznesu i NGO 

Projekt jest ciekawym przykładem współpracy firmy z organizacją pozarządową. Kulinarnie Mocni to wspólny projekt McCormick – właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. W inicjatywę od początku zaangażowani są edukatorzy z Banków Żywności i wolontariusze – pracownicy McCormick.

W dotychczasowych 3 edycjach projektu, w których zorganizowano ponad 1200 warsztatów wzięło już udział prawie 18 000 osób.

Więcej informacji o akcji: www.kulinarniemocni.pl