Bakłażany nadziewane kaszą perłową

Bakłażany nadziewane kaszą perłową

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Sycąca kasza i warzywa - to połączenie idealne!

Ocena: 6,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 60 MINUT

Porcja dla: 2 OSÓB

To danie niezwykle aromatyczne. Kasza jęczmienna jest bardzo dobrym źródłem wartościowej nieropuszczalnej frakcji błonnika – beta glukanu, który charakteryzuje się wysoką aktywnością biologiczną i przyczynia się do obniżenia zawartości cholesterolu LDL oraz pomaga unormować poziom glukozy we krwi. Poza tym kasza ta dzięki obecności beta glukanów jest prebiotykiem, czyli stanowi pożywkę dla dobroczynnych bakterii mikroflory jelitowej, dzięki czemu wpływa m.in. na odporność organizmu.

Składniki

  • bakłażan

  • 1/2 szklanki ugotowanej kaszy perłowej

  • pomidor

  • cebula

  • ząbek czosnku

  • garść natki pietruszki

  • po 1/2 łyżeczki kuminu, kolendry, kurkumy, oregano, bazylii, chili i słodkiej papryki

  • sól

  • pieprz

  • łyżka oliwy

Przygotowanie krok po kroku:

  • Bakłażana przekroić wzdłuż na pół, położyć obie połówki skórką do dołu na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez 30 minut w 200°C. Miąższ wydrążyć, odłożyć na później.

  • Cebulę obrać i posiekać, czosnek przecisnąć przez praskę. Pomidora pokroić w kostkę. Na patelni zeszklić na oliwie cebulę i czosnek, dodać miąższ bakłażanów, sól i pieprz i smażyć kilka minut.

  • Dodać przyprawy, natkę, kaszę i pomidor i smażyć przez 2–3 minuty. Farsz nałożyć do bakłażanów, doprawić solą i pieprzem. Piec jeszcze przez 10–15 minut.

Przepis pochodzi z książki „Zawsze syci na diecie”, którą można kupić w salonikach prasowych i na stronie: www.sklep.grupazpr.pl lub zamówić pod nr tel.: 22 590 55 55.

Ocena: 5