Siemię lniane - wartości odżywcze, właściwości

Siemię lniane - wartości odżywcze, właściwości

Autor Zdjęcia: Mariusz Bykowski

Siemię lniane ma dobroczynny wpływ na przewód pokarmowy.

Siemię lniane, czyli nasiona lnu wspomagają proces odchudzania, pobudzają układ trawienny oraz poprawiają ogólną odporność organizmu. Siemię lniane wpływa również na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu człowieka. Jakie jeszcze właściwości i wartości odżywcze mają nasiona lnu?

Siemię lniane - wartości odżywcze

Siemię lniane jest bogate w witaminy i składniki mineralne. Zawiera dużo substancji śluzowych i oleistych. Jest bogate w białka. Występuje w nim duża ilość kwasów tłuszczowych, kwasów Omega-3, cynk, witamina E, fitosteryny, flawonoidy, fitoestrogeny, sole mineralne, a także lecytyna.

Siemię lniane - właściwości prozdrowotne

Składniki, które występują w siemieniu lnianym pomagają obniżyć wysoki poziom cholesterolu. Zmniejszają krzepliwość krwi, chronią serce przed chorobą wieńcową i zawałem. Nasiona lnu zawierają witaminę E, która odgrywa ważną rolę w leczeniu miażdżycy i chorób serca. Zawarty w nich błonnik wpływa korzystnie na pracę przewodu pokarmowego. Błonnik usuwa z organizmu toksyny, a jednocześnie zapewnia uczucie sytości.

Siemię lniane stosowane jest w stanach zapalnych przewodu pokarmowego oraz chorobie wrzodowej żołądka i dwunastnicy. To naturalny antybiotyk, niezastąpiony w walce z grypą, przeziębieniem oraz infekcjami górnych dróg oddechowych. Nasiona lnu działają przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwgrzybicznie.                                              

Ocena: 5