Zdrowa dieta, odchudzanie, oczyszczanie

Chcemy się zdrowo odżywiać, zachować linię, a czasem schudnąć. Jedzeniem można wpływać na stan naszego zdrowia - zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Warto wiedzieć, jak i co jeść, by czuć się młodo i zdrowo. Służymy informacjami na temat o tym jak się zdrowiej odżywiać.

Zdrowa dieta, odchudzanie, oczyszczanie

Dzień Dziecka 2020: Jakich prezentów dzieci pragną najbardziej?

Wielu dorosłych co roku przed Dniem Dziecka staje przed wyjątkowym wyzwaniem szukając pomysłu, jaki prezent sprawić dziecku, by zaspokoić oczekiwania pociechy i nie zrujnować przy tym domowego budżetu. Jakie prezenty kupujemy z okazji Dnia Dziecka i z których podarunków dzieci cieszą się najbardziej? Czy jest recepta na prezent idealny? Przedstawiamy wyniki najnowszego badania przeprowadzonego specjalnie z myślą o wszystkich, którzy ten zakup mają jeszcze przed sobą.

Kapary z pączków mlecza: przepis jak zrobić domowe kapary z mniszka lekarskiego

Lubicie kapary? Słyszeliście o kaparach z pączków mlecza? Oto fantastyczny przepis jak zrobić kapary z mniszka lekarskiego. Tradycyjne kapary to marynowane pąki kwiatowe kochającego ciepło krzewu śródziemnomorskiego, ale istnieje wiele innych marynowanych pąków kwiatowych, które smakują wyjątkowo podobnie. Mniszek lekarski wytwarza wczesną wiosną mały pączek wielkości kaparu, to z niego rozwinie się złocisty kwiat. Jeśli zbierzesz wystarczająco małe, pąki mniszka lekarskiego możesz je śmiało zamarynować. W ten sposób otrzymasz pyszne kapary do sałatek i przekąsek. 

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 45 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Pożywny klops z soczewicy i warzyw: pyszny i oszczędny przepis

Klops z soczewicy i warzyw jest pożywny i zdrowy. Soczewica to prawdziwa skarbnica wartości odżywczych. Już 1 szklanka soczewicy dostarcza 90% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy i 37% zapotrzebowania na żelazo. Oto pyszny i oszczędny przepis na odżywczy klops z czerwonej soczewicy i warzyw korzeniowych. 

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 45 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Czipsy ze słodkich ziemniaków: pyszna i zdrowa przekąska domowa

Czipsy ze słodkich ziemniaków to pyszna przekąska. Oto jeszcze jedna wersja domowych czipsów ziemniaczanych! Tym razem to chipsy ze słodkich ziemniaków! Łatwe w przygotowaniu i tak cudownie chrupiące. Używając tylko kilku przypraw i oleju, otrzymujesz idealne domowe czipsy ze słodkich ziemniaków,  które możesz się przekąsić, kiedy tylko masz na to ochotę!

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 30 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Kasze w diecie: smaczne i bogate w składniki odżywcze

Dieta na bazie kasz to prosty do przygotowania, smaczny i bogaty w składniki odżywcze sposób na monotonię naszej kuchni w czasie kwarantanny. 

Domowe mleko jaglane: przepis jak zrobić napój jaglany

Domowe mleko jaglane to zdrowy i pełnowartościowy napój. Kasza jaglana bogata jest w wiele składników odżywczych.  Wypróbuj przepis jak zrobić napój jaglany w domu. Oto zdrowie w zasięgu ręki!

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 30 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Smakowite pulpety z paluszków surimi podawane z kaszą manną

Smakowite pulpety z paluszków surimi podawane z kaszą manną to smaczne i lekkie danie. Łagodny smak surimi przełamany odrobiną chili i cebuli świetnie komponuje się z ugotowaną na warzywnym bulionie drobną kaszą.

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 25 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Lekka sałatka z cieciorką i owocami

Lekka sałatka z cieciorką i owocami jest pyszna i zdrowa. Świetnie łączy smaki delikatnej ciecierzycy, lekko pikantnej rukoli, ostrej cebuli i słodkich owoców. Dodatek orzechów nadaje jej chrupkości.

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 25 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Domowy twaróg z kefiru: przepis na pyszny twarożek z zapasów kefiru

Domowy twaróg z kefiru bez dodatkowego mleka i składników bardzo łatwo przygotować. Kefir ma tę przewagę nad zwykłym zsiadłym mlekiem, że użyte do jego przygotowania kultury bakterii dają kremowy skrzep o idealnej konsystencji. W ten sposób możecie się pozbyć zapasów kefiru, któremu kończy się termin ważności. Z zalecanej porcji 2 kg kefiru otrzymacie około 350 g twarożku o subtelnej kwasowości i delikatnej teksturze. O zaletach i oszczędnościach twarogu z kefiru przeczytacie poniżej. 

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 10 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Drożdże nie tylko do ciasta: co warto wiedzieć o drożdżach odżywczych

Drożdże nieaktywne, upieczone i wysuszone, to ważny, odżywczy składnik diety. Weganie uwielbiają sproszkowane drożdże nieaktywne. Dlaczego? Bo drożdże, które są grzybami, smakują wybornie. Każdej potrawie właśnie ten upragniony mięsny smak - umami. Do tego są zdrowym, pełnowartościowym źródłem rzadkich aminokwasów i witamin z grupy B. Posypcie płatkami drożdży domowy popcorn lub pyszny makaron, a przekonacie się dlaczego, tak wiele osób je uwielbia.

Strona 1 z 61