Too Good To Go przejmuje wybory Miss

Too Good To Go przejmuje wybory Miss

Autor Zdjęcia: materiały prasowe

Too Good To Go startuje z wyjątkowym konkursem na Miss. Jego nietypowość polega na tym, że wybieramy najciekawiej wyglądającego warzywo lub owoc, którego piękno, kryje się tak naprawdę w środku.

Przez siedem dni użytkownicy będą mogli zgłaszać swoich warzywnych i owocowych kandydatów za pośrednictwem platform Instagram i Facebook. Koronę Miss zdobędzie najbardziej niestandardowe warzywo, jakie zostanie zgłoszone. W wyborze zwycięzcy pomoże jury, w którym zasiada m.in. gwiazda polskiej sceny kulinarnej, szef kuchni - Aleksander Baron oraz Agnieszka Pocztarska - wydawca edukacyjnych serwisów Ulica Ekologiczna i Czytamy Etykiety.

Choć warzywa i owoce o niestandardowym wyglądzie są równie smaczne i zdrowe, często odrzucane są już na etapie produkcji i, nawet jeśli są dostępne, są kupowane przez klientów znacznie rzadziej. Efekt jest taki, że globalnie aż 664 milionów ton warzyw i owoców (42% całego zmarnowanego jedzenia (BCG, 2018), ląduje na wysypisku.
Misją Too Good To Go jest nie tylko ratowanie żywności przed zmarnowaniem, ale także budowanie świadomości i wpływanie na postawy klientów i sklepów. Liczymy na to, że konkurs pomoże nam osiągnąć te cele. Przede wszystkim chcielibyśmy zachęcić właścicieli sklepów,  by wprowadzali tego typu warzywa i owoce do sprzedaży, jak również klientów, by wybierali również te “piękne inaczej” okazy. Konkurs spełnia także rolę kampanii na temat świadomego kupowania warzyw i owoców w takich ilościach, by nie marnowały się w domach - mówi Kuba Walasek, country manager Too Good To Go.

Sam konkurs będzie również ciekawym doświadczeniem dla uczestników. Przede wszystkim będą musieli znaleźć w sklepie lub ogrodzie nietypowy okaz, sfotografować oraz wrzucić na Facebook lub Instagram oznaczając profil Too Good To Go i używając hashtagu #MissVege. Uchwycone przez nich zdobycze ocenione zostaną przez jury. Nieskazitelne, bezbłędne, idealne w kolorze i kształcie owoce i warzywa, wcale piękne nie są. Wykreował je świat i jego konsumpcyjny charakter, a nie natura. Wybierzmy to, co naprawdę jest dla nas wartościowe, zdrowe, piękne w naturalny sposób. Nie marnujmy dobra. - powiedział Baron.

Nagrodą są vouchery na paczki-niespodzianki Too Good To Go. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną w czwartek 17 października na Facebooku i Instagramie. Partnerami akcji są portale GoEthic, Czytamy Etykiety oraz Ulica Ekologiczna.

Ocena: 5