ŚLIWKI: witaminy, wartości odżywcze i właściwości kulinarne

ŚLIWKI: witaminy, wartości odżywcze i właściwości kulinarne

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Śliwki mają dobroczynne działanie na ludzki organizm - wg badań powinno się je jeść codziennie

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, jaki wpływ na nasze zdrowie może mieć zwykła... śliwka. Niestety, ciągle śliwki są u nas niedocenianym owocem, mimo że charakteryzują się niezwykłymi właściwościami leczniczymi i zdrowotnymi.

Najpopularniejsze w Polsce – śliwki węgierki – wpływają na naszą urodę. Te owoce zawierają bowiem pokaźną liczbę różnorodnych składników, m.in. witaminy A, C, E, B6, K, polifenole (m.in. kwas chlorogenowy), potas, wapń, żelazo, fosfor, magnez, błonnik. Te owoce powinny docenić szczególnie kobiety, ponieważ jak się okazuje – śliwki pomagają przy pękających naczynkach, uszczelniają naczynia krwionośne, a nawet... redukują proces starzenia się oraz powstawania zmarszczek!

 

Co ciekawe, warto jeść śliwki także dlatego, iż mogą redukować rozwój chorób nowotworowych! Jak zauważyli amerykańscy naukowcy, naturalne ekstrakty ze śliwek niszczą komórki nowotworowe, nie degradując jednocześnie komórek zdrowych, a mogą także pomóc w bardzo agresywnych formach nowotworu.

 

Potwierdzono naukowo, że codzienne jedzenie 3-4 śliwek może nas uchronić przed np. rakiem jelita grubego. Dieta bogata w śliwki działa również przeciwmiażdżycowo, hamując wchłanianie cholesterolu, a dzięki zawartości magnezu i witaminy B6 korzystnie oddziałuje na układ nerwowy. Panowie także powinni docenić wartości śliwek! Okazuje się, że spożywanie wyciągu z tych owoców jest stosowane przy leczeniu... prostaty.

Ocena: 3,9