Lekkie przekąski: chipsy z buraków. Jak zrobić?

Lekkie przekąski: chipsy z buraków

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Zamiast chipsów ze sklepu warto przyrządzić domowe ze świeżych warzyw

Ocena: 4,5

Poziom: ŁATWY

Czas: 30 MINUT

Porcja dla: 3 OSÓB

Buraki to wyjątkowo zdrowe warzywa. Zawarte w nich substancje potrafią np. obniżyć ciśnienie we krwi, oczyszczają ją, a nawet powodują wzrost czerwonych ciałek. Warto więc jeść buraki - np. jako lekkie przekąski. Sprawdź nasz prosty przepis na chipsy z buraków!

Składniki

  • 2 duże buraki
  • sól
  • pieprz
  • ostra papryka
  • sok z cytryny
  • oliwa z oliwek

Przygotowanie krok po kroku:

  • Buraki myjemy, obieramy i ścieramy na tarce na cienkie plasterki. Skraplamy je oliwą, sokiem z cytryny i posypujemy przyprawami.

  • Następnie układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenie. Piekarnik nagrzewamy do 145 stopni.

  • Pieczemy (najlepiej z termoobiegiem) przez około 30 minut. Gotowe!

Chipsy z buraków możemy kupić gotowe w każdym sklepie, ale lepiej, jeśli zrobimy je w domu. Buraki zawierają dużo witaminy C i B1 oraz wiele makro- i mikroelementów. Znajdziemy w nich wapno, magnez, potas oraz dwa rzadkie metale: rubid i cez (o których przypuszcza się, że działają hamująco na rozwój raka). Z uwagi na skład buraki mają działanie dokwaszające, dlatego polecane są zwłaszcza osobom spożywającym dużo produktów o charakterze kwasotwórczym, np. mięso.