Zdrowe przekąski: czym zastąpić chipsy, batoniki czy czekoladę?

Zdrowe przekąski: czym zastąpić chipsy, batoniki czy czekoladę?

Autor Zdjęcia: photos.com

Zamiast po chipsy czy cukierki sięgaj po owoce, orzechy lub pestki dyni.

Każdego z nas nachodzi czasem ochota na przegryzienie czegoś dobrego. Jednak mleczna czekolada, chipsy czy słone paluszki nie są dobrym, a na pewno nie zdrowym, pomysłem. Po jakie przekąski można śmiało sięgać podczas meczu, lektury lub oglądania filmu?

Naturalnie pierwsze, co przychodzi nam na myśl, gdy słyszymy: słodkie i zdrowe, to owoce. I rzeczywiście owoce są idealną przekąską: słodką, soczystą, tanią i pełną witamin. Jednak pamiętajmy, aby stawiać głównie na sezonowe owoce, a więc w lecie jedzmy np. maliny, truskawki czy brzoskwinie, a zimą kupujmy cytrusy. Nie zapominajmy też o owocach suszonych, które również są bogate w witaminy i błonnik. Najpopularniejsze to rodzynki, morele, śliwki i banany.

Jeśli wolimy w wolnym czasie pochrupać coś wytrawnego, zamiast chipsów czy paluszków wybierzmy rzodkiewkę, kalarepę. Te zdrowe warzywa, są pełne witamin, a do tego mają wyrazisty smak, który odpowiada nawet najwybredniejszym smakoszom. Jeśli wolimy pochrupać coś słodkiego wybierzmy marchewkę - przyjaciółkę zdrowych oczu.

Kolejną alternatywą bezwartościowych przekąsek są orzechy – pełne nienasyconych kwasów tłuszczowych idealnie uzupełnią nasze menu. Niektóre z nich, jak orzechy włoskie czy laskowe, możemy kupować na wagę jeszcze w skorupkach. Inne np. nerkowce czy migdały dostaniemy zapakowane w torebki. Do wyboru mamy jeszcze m.in. pistacje, pekany i fistaszki. Pamiętajmy jednak, że orzechy, chociaż zdrowe są dość kaloryczne.

Do przekąszenia, ale także zajęcia naszych rąk, idealnie nadają się nasiona słonecznika i pestki dyni. Te pierwsze oprócz tego, że smaczne dobrze wpłyną na odporność, drugie poprawią stan włosów i paznokci. Dostępne są przez cały rok, także już obrane (jeśli jednak chcemy mieć wolne ręce).