Skala ORAC - co trzeba jeść, aby zachować młodość?

Skala ORAC - co trzeba jeść, aby zachować młodość?

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Skala ORAC podaje listę pokarmów z nawiększą ilością przeciwutleniaczy.

Co oznacza skala ORAC? To specjalna skala opracowana przez naukowców, mierząca poziom przeciwutleniaczy w produktach spożywczych. Składniki codziennej diety, które plasują się w niej wysoko pozwalają dłużej zachować młodość. Warto sprawdzić, co jeść, aby dłużej czuć się i wyglądać młodziej.

Skala ORAC

Oxygen Radical Absorbance Capacity, w skrócie ORAC, to specjalnie opracowana skala produktów spożywczych, która informuje o zawartości w nich przeciwutleniaczy, które słyną ze swych wartościowych funkcji - pochłaniania wolnych rodników i wspomagania procesów obronnych komórek organizmu. Zaleca się więc spożywanie tych produktów, które są wysoko w sklali ORAC, aby uchronić  komórki przed utleniającymi efektami wolnych rodników, a tym samym opóźnić procesy starzenia się całego organizmu.

Co należy jeść, aby zachować młodość?

Do produktów przedłużających młodość należą głównie warzywa i owoce, między innymi:

  • jagody goi

  • jeżyny

  • maliny

  • truskawki

  • aronia

  • jabłka

  • borówki

  • żurawina

  • fasolka

  • brokuły

  • karczochy

  • marchew

  • awokado

Wszystkie te warzywa i owoce zaleca się jeść w formie nieprzetworzonej, czyli na surowo. Dużą zawartość przeciwutleniaczy mają również orzechy i gorzka czekolada.

O naszą młodość mogą też zadbać niektóre zioła i przyprawy:

  • tymianek

  • cynamon

  • curry

  • chili

  • świeży majeranek

  • skrzyp

  • pokrzywa