Jaki chleb jeść - rady dietetyka [WIDEO]

Jaki chleb jeść - rady dietetyka [WIDEO]

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Chleby z mąki pszennej lepiej odstawić, a zamiast po nie – sięgnąć po chleb żytni, razowy albo graham.

Na diecie nie należy całkowicie rezygnować z pieczywa. Jeśli sięgamy po chleb czy bułki należy to robić z głową. Które wyroby wybierać, by nie zakłócić procesu chudnięcia?

Zobacz, jak przechowywać chleb, aby przedłużyć jego trwałość

Osoby na diecie powinny wybierać pieczywo żytnie lub pełnoziarniste, a przy tym ograniczyć spożycie go do dwóch kromek dziennie. Godne polecenia przede wszystkim są chleby żytnie, które pobudzają trawienie, są źródłem witamin i minerałów. Kupując, wybieraj chleb, który ma najmniej w swoim składzie soli, zakwaszaczy i ulepszaczy.

Jakiego pieczywa nie powinny jeść osoby dbające o linie?

Chleby z mąki pszennej lepiej odstawić (najzdrowsze są graham i chleb razowy, delikatniejsze niż żytnie, polecane szczególnie osobom, które muszą unikać wszystkiego, co ciężkostrawne). Wracaj uwagę na konsystencję. Chleb sztuczny, oszukany łatwo się kruszy i trudno kroi, jeśli smaruje się go masłem – powstają dziury. W przeciwieństwie do niego pełnowartościowe pieczywo jest nieco gliniaste i łatwe do krojenia.

Nie daj się też nabrać na nazwy, takie jak „light” i „fit” – pieczywo po prostu nie może być odchudzające. Oprócz głownie polecanego pełnoziarnistego pieczywa żytniego, dobrze też zjeść od czasu do czasu pumpernikiel.

Ocena: 5