Halibut pieczony w folii: pomysł na zdrowy obiad

Halibut pieczony w folii: pomysł na zdrowy obiad

Autor Zdjęcia: photos.com

Pieczony w folli halibut nadal jest bardzo zdrowy, a mniej kaloryczny niż smażona ryba

Ocena: 5,0

Poziom: ŁATWY

Czas: 30 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Halibut, zwany też kulbakiem, należy do bardzo tłustych ryb morskich. Ale to tłuszcze korzystne dla zdrowia – bogate w kwasy omega-3 i omega-6. Poza tym halibut zawiera cenne białka, wapń, fosfor, selen, cynk oraz witaminy D, A (ważna dla oczu) i grupy B. Sprawdź, jak upiec halibuta w folii!

Składniki

  • 4 porcje halibuta
  • mrożona fasolka szparagowa
  • 4 pomidorki
  • 2 szczypiory z dymki
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • sól
  • pieprz
  • oliwa z oliwek
  • sok z cytryny

Przygotowanie krok po kroku:

  • Fasolkę szparagową zagotuj, przełóż na sitko i odstaw. Nastaw piekarnik na temperaturę 220 stopni.

  • Pomidory przekrój na pół. Szczypior pokrój w paseczki o długości około 3 cm.

  • Podziel wszystkie składniki na 4 porcje i przełóż na arkusze folii aluminiowej – porcja halibuta pośrodku, warzywa wokół niej.

  • Posyp każdą porcję solą, pieprzem, koperkiem i skrop oliwą z oliwek.

  • Zwiń folię tak, by powstała pękata paczuszka – ma być w niej powietrze (w ten sposób osiągniesz efekt pieczenia na parze).

  • Paczuszki włóż do piekarnika na około 15 minut. Możesz w ten sam sposób upiec rybą na grillu.

  • Po upieczeniu delikatnie wyjmij rybę i warzywa z folii – przełóż na talerz.

  • Każdą porcje możesz dodatkowo skropić sokiem z cytryny – potrawa będzie miała bardziej zdecydowany smak.