Sugar detox, czyli detoks cukrowy: jak uwolnić się od cukru?

Sugar detox, czyli detoks cukrowy: jak uwolnić się od cukru?

Autor Zdjęcia: thinkstockphotos.com

Cukier co prawda natychmiast po zjedzeniu poprawia nam nastrój, ale też gdy zostanie szybko strawiony - napędza apetyt na słodycze

Jedzenie zbyt dużej ilości cukru może doprowadzić do uzależnienia. Spożywanie słodyczy poprawia nastrój, gdyż wzrasta poziom serotoniny w organizmie. Warto jednak oduczyć się jedzenia pokarmów zawierających duże ilości "białej śmierci". Jeszcze lepiej - zrezygnować zupełnie z pokarmów słodzonych. Jak i dlaczego warto to zrobić? Dowiedz się, jak przeprowadzić sugar detox, czyli detoks cukrowy.

Co się dzieje, gdy przestajemy jeść cukier?

Odstawienie słodkich pokarmów należy przeprowadzać stopniowo - nagłe zakończy się zapewne szybką porażką. Po rozpoczęciu kuracji możemy odczuć symptomy tzw. zespołu odstawienianerwowość, apatię, poirytowanie. Jednak zwykle po upływie tygodnia do dwóch nasze samopoczucie się stabilizuje. Po jakimś czasie przestaniemy zauważać brak cukru w pożywieniu. Warto się przemęczyć miesiąc, a organizm na pewno nam podziękuje!

Detoks cukrowy, czyli jak skutecznie uwolnić się od cukru

Naszym celem jest całkowita eliminacja białego pieczywa, słodyczy, białych makaronów i oczywiście czystego cukru. Warto więc te produkty zastępować innymi - mniej przetworzonymi oraz owocami. Powinniśmy spożywać produkty o niższym indeksie glikemicznym (oznaczającym stężenie poziomu glukozy we krwi w 2-3 godziny po spożyciu), a biały cukier oraz węglowodany mają najwyższy z możliwych. 

>>> Najlepsze zamienniki cukru [kliknij!]

Należy zawsze czytać etykietki, gdyż cukier znajduje się również w produktach, po których kompletnie nie będziemy się tego spodziewać, np. chlebie. Trzeba również spożywać jak najwięcej warzyw i produktów obfitujących w białko. Warto też wprowadzić w życie aktywność fizyczną.