Szaszłyki z ryby i warzyw: danie z grilla dla wegetarian

Szaszłyki z ryby i warzyw: danie z grilla dla wegetarian

Autor Zdjęcia: Shutterstock

Szaszłyki rybne z grilla można przygotować nie tylko z dorsza - sprawdzi się też łosoś i tuńczyk

Ocena: 4,5

Poziom: ŁATWY

Czas: 40 MINUT

Porcja dla: 4 OSÓB

Podajemy przepis na wegetariańskie szaszłyki z grilla - aby podczas kolejnych spotkań przy grillu wegetarianie nie musieli obchodzić się smakiem. Łatwe w przygotowaniu, pyszne, dietetyczne - z ryb z dodatkiem warzyw.

Składniki

  • 2 grube filety z dorsza (około 40 dag)

  • 2 papryki (najlepiej żółta i czerwona)

  • duża cukinia

  • 2 małe cebule

  • sok z cytryny

  • 2 ząbki czosnku

  • mieszanka świeżych lub suszonych ziół (na przykład tymianek, zioła prowansalskie, przyprawa włoska)

  • 4 łyżki oleju

  • sól i pieprz

Przygotowanie krok po kroku:

  • Czosnek obierz, przeciśnij przez praskę lub bardzo drobno pokrój. Wymieszaj z sokiem z cytryny. Filety rybne umyj, osusz, natrzyj sokiem cytrynowym z czosnkiem. Odstaw na 15-20 minut. Pokrój w dużą kostkę, oprósz solą i pieprzem. Wstaw do lodówki na  około 15 minut. Cukinię umyj, odkrój końce. Cebule obierz. Warzywa pokrój w plasterki grubości około 1 cm. Papryki oczyść z gniazd nasiennych, pokrój w szerokie paski, a następnie poprzecznie na kwadraty. Na patyczki zwilżone wodą nadziewaj na przemian warzywa i kawałki dorsza. Posmaruj całość olejem, posyp ziołami, solą i pieprzem, ułóż na tackach do grillowania i grilluj około 20 minut, często obracając i kropiąc olejem. Aby szaszłyki szybciej i równomiernie się upiekły, nakryj tacki aluminiową folią. Podawaj z pieczonymi pomidorkami, ziemniaczkami, chlebem lub świeżą sałatą.

Ocena: 1,2